Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Branickiego 3/5. Departament obsługi mieszkańców. Miasto ukarze Anatex wykonawcę budowy

Aneta Boruch
Inwestycja trwa już prawie dwa lata. Początkowa jej koszty oszacowano na 10 mln, teraz wyniosą o cztery miliony więcej.  Nowa kamienica będzie wyższa od starego budynku o piętro. Ma jednak nawiązywać do niego stylem np. układem okien i balkonów.
Inwestycja trwa już prawie dwa lata. Początkowa jej koszty oszacowano na 10 mln, teraz wyniosą o cztery miliony więcej. Nowa kamienica będzie wyższa od starego budynku o piętro. Ma jednak nawiązywać do niego stylem np. układem okien i balkonów. Wojciech Wojtkielewicz
Termin oddania zmieniano już dwukrotnie. Budynek przy Branickiego 3/5 tym razem miał być gotowy do końca lipca, ale nie był. Dlatego miasto ukarze wykonawcę za nieterminową inwestycję. Mimo tego chce, by jesienią zaczęli tu być obsługiwani mieszkańcy.

Tę inwestycję niemal od początku prześladuje pech. Nowa siedziba departamentu obsługi mieszkańców, powstająca przy ulicy Branickiego 3/5, początkowo miała być skończona jesienią ubiegłego roku. Nie udało się i przełożono termin ukończenia inwestycji na kwiecień 2011 roku. Potem kolejnym terminem był koniec lipca 2011 roku. Budynek nadal nie jest gotowy.

Dwa razy miasto bezproblemowo i bez konsekwencji przekładało terminy oddania budynku. Teraz wreszcie postanowiło ukarać za to wykonawcę, firmę Anatex.

- Wobec wykonawcy naliczane będą kary umowne - zapowiada Urszula Sienkiewicz, rzeczniczka urzędu miejskiego. - Na razie jeszcze trudno powiedzieć, jaka to może być kwota. Będzie to zależało od terminu oddania budynku. Dopingujemy wykonawcę, by był to termin jak najszybszy, najlepiej jeszcze w sierpniu.
Nawet sam magistrat nie jest jednak przekonany, że inwestycje uda się szybko skończyć. - Trudno powiedzieć, czy uda mu się zorganizować tak prace, by te oczekiwania magistratu spełnił - przyznaje Urszula Sienkiewicz.

Nowy budynek ma poprawić warunki załatwiania wielu spraw przez białostoczan. Będą tu szerokie klatki, duże sale obsługi i udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.

Miasto nie traci nadziei, że budynek uda się wykończyć w najbliższych miesiącach.
- Chcielibyśmy, aby już jesienią do budynku mogły wprowadzić się poszczególne referaty departamentu obsługi mieszkańców - mówi Sienkiewicz. - Chodzi o te zajmujące się wydawaniem dowodów osobistych, sprawami meldunkowymi, rejestracją samochodów, wydawaniem prawa jazdy oraz rejestracją działalności gospodarczej i koncesjami.

Czytaj e-wydanie »

Nieruchomości z Twojego regionu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny