Woda
    2017

    Białystok gotowy na ulewy?

    Rozwiń
    Woda
    Zwiń

    Białystok gotowy na ulewy?

    W mieście trwały ćwiczenia mające przygotować służby i mieszkańców do walki z powodziami

    Na Podlasiu rusza kampania wewnętrzna. Mieszkańcy poznają...

    Na Podlasiu rusza kampania wewnętrzna. Mieszkańcy poznają własny region.

    Marta Gawina

    Kurier Poranny

    Aktualizacja:

    Kurier Poranny

    Leon Tarasewicz zaprojektował nowe logo województwa podlaskiego

    Leon Tarasewicz zaprojektował nowe logo województwa podlaskiego ©Fot. B. Maleszewska

    Koncerty, konkursy, piknik rodzinny i podlaska poczta polowa. Taka będzie wewnętrzna promocja województwa podlaskiego. Początek już w sobotę w Augustowie. - Taka kampania ma sens, bo najlepszymi ambasadorami naszego regionu są jego mieszkańcy - mówi Radosław Oryszczyszyn, socjolog z Uniwersytetu w Białymstoku.
    Leon Tarasewicz zaprojektował nowe logo województwa podlaskiego

    Leon Tarasewicz zaprojektował nowe logo województwa podlaskiego ©Fot. B. Maleszewska

    Można się promować przez plakaty i klipy. Ale najskuteczniej przyciągną ludzi z zewnątrz mieszkańcy województwa. Muszą tylko być dumni z tego, że tu mieszkają, pracują - mówi Radosław Oryszczyszyn. - Niestety, jak pokazują badania przeprowadzone w Białymstoku, nie zawsze lubimy się przyznawać skąd pochodzimy - dodaje socjolog.

    Zmienić ma to kampania wewnętrzna, którą w sierpniu przeprowadzi urząd marszałkowski. - Rozpoczynamy w sobotę w Augustowie. Zależy nam na tym, żeby stworzyć wspólną markę, mimo różnic w naszym regionie między Podlasiem, Suwalszczyzną, ziemią łomżyńską - mówi Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, dyrektor departamentu współpracy z zagranicą i promocji w urzędzie marszałkowskim.

    Pełna różnorodności ma być także impreza plenerowa w Augustowie na rynku Zygmunta Augusta. O godz. 13 rozpocznie się tu piknik rodzinny z konkursami dla dzieci i dorosłych oraz koncertami. Wystąpi zespół Kalinka i Klekociaki. Muzycznych atrakcji będzie więcej. Zagra zespół Czeremszyna, a gwiazdą wieczoru będzie Karimski Club. - To kilkugodzinna podróż multikulturowa, wybuchowa mieszanka rytmów, muzycznych stylów i światów - przypomina przedstawicielka urzędu marszałkowskiego.

    Także w Augustowie rozpocznie się akcja "Podlaska Poczta Polowa". Zaprezentowany zostanie zabytkowy dyliżans, z którego będzie można wysłać kartę pocztową z pozdrowieniami z województwa podlaskiego. - Nasz dyliżans odwiedzi 22 podlaskie miejscowości. Z Augustowa pojedzie do Rajgrodu - dodaje Magdalena Łyżnicka-Sanczenko.

    Odwiedzi też m.in. Łomżę, Białowieżę, Grajewo, Suwałki. Ostatnim przystankiem 29 sierpnia będzie Rynek Kościuszki w Białymstoku. Tu także odbędzie się impreza kończąca wewnętrzną promocję województwa. W programie m.in. koncert niemieckiego zespołu Jazznowa, który łączy muzykę elektroniczną z jazzem. Na sierpniową promocję urząd marszałkowski wyda ok. 700 tysięcy zł. Projekt jest współfinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. - Otrzymaliśmy z niego ok. trzech milionów złotych, które zostaną wydane w ciągu dwóch lat. W tym na przyszłoroczną kampanię zewnętrzną - podkreśla Magdalena Łyżnicka-Sanczenko.

    Szczegóły tej promocji są jeszcze ustalane. Na pewno pojawią się spoty reklamowe w telewizji i internecie.


    Czytaj e-wydanie »

    Czytaj także

      Komentarze

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Poranny.pl poleca

      Gwara młodzieżowa lat 70. Czy rozpoznasz te słowa? [QUIZ]

      Gwara młodzieżowa lat 70. Czy rozpoznasz te słowa? [QUIZ]

      Oto najpiękniejsze dziewczyny z Woodstocku! [ZOBACZ ZDJĘCIA]

      Oto najpiękniejsze dziewczyny z Woodstocku! [ZOBACZ ZDJĘCIA]

      Pilnie zatrudnię. Sprawdź, kto aktualnie oferuje pracę

      Pilnie zatrudnię. Sprawdź, kto aktualnie oferuje pracę

      Dołącz do naszego newslettera i odbierz prezent

      Dołącz do naszego newslettera i odbierz prezent

      Gry On Line - Zagraj Reklama