Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na Podlasiu rusza kampania wewnętrzna. Mieszkańcy poznają własny region.

Marta Gawina
Leon Tarasewicz zaprojektował nowe logo województwa podlaskiego
Leon Tarasewicz zaprojektował nowe logo województwa podlaskiego Fot. B. Maleszewska
Koncerty, konkursy, piknik rodzinny i podlaska poczta polowa. Taka będzie wewnętrzna promocja województwa podlaskiego. Początek już w sobotę w Augustowie. - Taka kampania ma sens, bo najlepszymi ambasadorami naszego regionu są jego mieszkańcy - mówi Radosław Oryszczyszyn, socjolog z Uniwersytetu w Białymstoku.

Można się promować przez plakaty i klipy. Ale najskuteczniej przyciągną ludzi z zewnątrz mieszkańcy województwa. Muszą tylko być dumni z tego, że tu mieszkają, pracują - mówi Radosław Oryszczyszyn. - Niestety, jak pokazują badania przeprowadzone w Białymstoku, nie zawsze lubimy się przyznawać skąd pochodzimy - dodaje socjolog.

Zmienić ma to kampania wewnętrzna, którą w sierpniu przeprowadzi urząd marszałkowski. - Rozpoczynamy w sobotę w Augustowie. Zależy nam na tym, żeby stworzyć wspólną markę, mimo różnic w naszym regionie między Podlasiem, Suwalszczyzną, ziemią łomżyńską - mówi Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, dyrektor departamentu współpracy z zagranicą i promocji w urzędzie marszałkowskim.

Pełna różnorodności ma być także impreza plenerowa w Augustowie na rynku Zygmunta Augusta. O godz. 13 rozpocznie się tu piknik rodzinny z konkursami dla dzieci i dorosłych oraz koncertami. Wystąpi zespół Kalinka i Klekociaki. Muzycznych atrakcji będzie więcej. Zagra zespół Czeremszyna, a gwiazdą wieczoru będzie Karimski Club. - To kilkugodzinna podróż multikulturowa, wybuchowa mieszanka rytmów, muzycznych stylów i światów - przypomina przedstawicielka urzędu marszałkowskiego.

Także w Augustowie rozpocznie się akcja "Podlaska Poczta Polowa". Zaprezentowany zostanie zabytkowy dyliżans, z którego będzie można wysłać kartę pocztową z pozdrowieniami z województwa podlaskiego. - Nasz dyliżans odwiedzi 22 podlaskie miejscowości. Z Augustowa pojedzie do Rajgrodu - dodaje Magdalena Łyżnicka-Sanczenko.

Odwiedzi też m.in. Łomżę, Białowieżę, Grajewo, Suwałki. Ostatnim przystankiem 29 sierpnia będzie Rynek Kościuszki w Białymstoku. Tu także odbędzie się impreza kończąca wewnętrzną promocję województwa. W programie m.in. koncert niemieckiego zespołu Jazznowa, który łączy muzykę elektroniczną z jazzem. Na sierpniową promocję urząd marszałkowski wyda ok. 700 tysięcy zł. Projekt jest współfinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. - Otrzymaliśmy z niego ok. trzech milionów złotych, które zostaną wydane w ciągu dwóch lat. W tym na przyszłoroczną kampanię zewnętrzną - podkreśla Magdalena Łyżnicka-Sanczenko.

Szczegóły tej promocji są jeszcze ustalane. Na pewno pojawią się spoty reklamowe w telewizji i internecie.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny