Można się promować przez plakaty i klipy. Ale najskuteczniej przyciągną ludzi z zewnątrz mieszkańcy województwa. Muszą tylko być dumni z tego, że tu mieszkają, pracują - mówi Radosław Oryszczyszyn. - Niestety, jak pokazują badania przeprowadzone w Białymstoku, nie zawsze lubimy się przyznawać skąd pochodzimy - dodaje socjolog.
Zmienić ma to kampania wewnętrzna, którą w sierpniu przeprowadzi urząd marszałkowski. - Rozpoczynamy w sobotę w Augustowie. Zależy nam na tym, żeby stworzyć wspólną markę, mimo różnic w naszym regionie między Podlasiem, Suwalszczyzną, ziemią łomżyńską - mówi Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, dyrektor departamentu współpracy z zagranicą i promocji w urzędzie marszałkowskim.
Pełna różnorodności ma być także impreza plenerowa w Augustowie na rynku Zygmunta Augusta. O godz. 13 rozpocznie się tu piknik rodzinny z konkursami dla dzieci i dorosłych oraz koncertami. Wystąpi zespół Kalinka i Klekociaki. Muzycznych atrakcji będzie więcej. Zagra zespół Czeremszyna, a gwiazdą wieczoru będzie Karimski Club. - To kilkugodzinna podróż multikulturowa, wybuchowa mieszanka rytmów, muzycznych stylów i światów - przypomina przedstawicielka urzędu marszałkowskiego.
Także w Augustowie rozpocznie się akcja "Podlaska Poczta Polowa". Zaprezentowany zostanie zabytkowy dyliżans, z którego będzie można wysłać kartę pocztową z pozdrowieniami z województwa podlaskiego. - Nasz dyliżans odwiedzi 22 podlaskie miejscowości. Z Augustowa pojedzie do Rajgrodu - dodaje Magdalena Łyżnicka-Sanczenko.
Odwiedzi też m.in. Łomżę, Białowieżę, Grajewo, Suwałki. Ostatnim przystankiem 29 sierpnia będzie Rynek Kościuszki w Białymstoku. Tu także odbędzie się impreza kończąca wewnętrzną promocję województwa. W programie m.in. koncert niemieckiego zespołu Jazznowa, który łączy muzykę elektroniczną z jazzem. Na sierpniową promocję urząd marszałkowski wyda ok. 700 tysięcy zł. Projekt jest współfinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. - Otrzymaliśmy z niego ok. trzech milionów złotych, które zostaną wydane w ciągu dwóch lat. W tym na przyszłoroczną kampanię zewnętrzną - podkreśla Magdalena Łyżnicka-Sanczenko.
Szczegóły tej promocji są jeszcze ustalane. Na pewno pojawią się spoty reklamowe w telewizji i internecie.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?