- Częściowo przejmuje ona zadania dotychczasowego rzecznika praw pacjenta - wyjaśnia Adam Dębski, rzecznik prasowy podlaskiego oddziału NFZ. - Pacjent może tu zgłosić skargi dotyczące realizacji umowy z NFZ, np. gdy są inne niż deklarowane godziny otwarcia gabinetu, nie ma lekarza albo jest zbyt długi czas oczekiwania.
Natomiast ze skargą na nieprzestrzeganie praw jak np. zachowanie prywatności czy brak informacji, pacjent musi zgłosić się do rzecznika praw pacjenta w Warszawie.
Zmiany to efekt nowego rozporządzenia ministra zdrowia. Teraz Biuro Praw Pacjenta jest tylko w Warszawie. Stanowiska rzeczników w wojewódzkich oddziałach NFZ zostały zlikwidowane. Do podlaskiego rzecznika w ubiegłym roku trafiło około dwóch tysięcy skarg pacjentów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?