Obecność we Francji, na jednych z najbardziej prestiżowych branżowych targów na świecie, zawdzięczają swojej aktywności. Sukces – świetnym produktom.
Wyjazd delegacji z Polski Wschodniej na paryskie Targi Mode City został zorganizowany przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych w ramach promocji gospodarczej Polski Wschodniej, finansowanej z Programu Rozwój Polski Wschodniej, Działanie I.4 Promocja i współpraca.
– Generalnie PAIiIZ nie realizuje projektów dla branży odzieżowej czy bieliźniarskiej – zaznacza Marta Zawistowska, koordynator Podlaskiego Klastra Bielizny. – Tym razem to my, bardzo wspierani przez włodarzy Białegostoku, przekonywaliśmy agencję o sensie naszego uczestnictwa w tej imprezie.
- Nasz upór i pomoc ze strony Tomasza Buczka, dyrektora Departamentu Strategii i Rozwoju Urzędu Miejskiego w Białymstoku, zaprocentowały wpisaniem nas do programu PAIiIZ - dodaje Marta Zawistowska. - Bardzo wsparła naszą inicjatywę Bożena Czaja, wiceprezes PAIiIZ, za co też składamy jej gorące podziękowania.
Na zdjęciu wokół modelki: (od lewej) Teresa Słonicz, właścicielka firmy Gracya, ktorej barokowe suknie dodawały uroku pokazom, Leszek Kołodziejczyk (PAIiIZ) i Marta Zawistowska, koordynatorka Podlaskiego Klastra Bielizny.
W rezultacie udział firm Podlaskiego Klastra Bielizny w paryskich targach był w całości dotowany.
– Dopłaciliśmy tylko z własnych pieniędzy do obecności swoich dodatkowych pracowników na targach, bo program przewiduje finansowanie tylko jednego – mówi Marta Zawistowska.
Poza przedsiębiorcami działającymi w klastrze (Ava, Axami, Gaia, Gorteks, Kostar, Kinga, Mat, Gracya, hurtownia internetowa Kontri, sklep internetowy Dynamiczna.pl z Białegostoku), na targach wystawiały się również dwie niezrzeszone firmy z Olsztyna – Fabio i Big Art.
Podczas pokazów głównych bielizna polskich firm prezentowała się znakomicie na tle innych marek, dorównując im formą, kolorystyką i jakością wykonania - zachwalają na swoich stronach organizatorzy imprezy z PAIiIZ.
Co jednak cenne, sukces naszych firm nie skończył się na targach.
– Nasze produkty wzbudziły duże zainteresowanie wśród zagranicznych partnerów handlowych – dodaje koordynatorka klastra. – Firmy z Podlaskiego Klastra Bielizny zawierają już pierwsze kontrakty i mamy nadzieję na kolejne. A poza tym rośnie sam klaster. Poza obecnymi już w nim firmami, przystąpieniem do klastra zainteresowały się dwie kolejne olsztyńskie firmy oraz jedna z Lublina.
Co więcej: Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych po tej imprezie postanowiła na trwałe wprowadzić branżę bieliźniarską do projektu Promocja i współpraca w ramach Programu Rozwój Polski Wschodniej.
Więcej zdjęć: podlaski klaster bielizny zachwycił na targach Mode City 2011 w Paryżu
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?