Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Podlaski biznes. Bielizna na pokazach w Paryżu (zdjęcia)

Maryla Pawlak-Żalikowska [email protected] Fot. Archiwum PAIiZ
Firmy z Podlaskiego Klastra Bielizny zawierają już pierwsze kontrakty i mają nadzieję na kolejne
Firmy z Podlaskiego Klastra Bielizny zawierają już pierwsze kontrakty i mają nadzieję na kolejne
Na najbardziej prestiżowych branżowych targach na świecie - MODE CITY swoje wyroby zaprezentowało dwanaście polskich firm, w tym dziesięć zrzeszonych w Podlaskim Klastrze Bielizny.

Obecność we Francji, na jednych z najbardziej prestiżowych branżowych targów na świecie, zawdzięczają swojej aktywności. Sukces – świetnym produktom.

Wyjazd delegacji z Polski Wschodniej na paryskie Targi Mode City został zorganizowany przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych w ramach promocji gospodarczej Polski Wschodniej, finansowanej z Programu Rozwój Polski Wschodniej, Działanie I.4 Promocja i współpraca.

– Generalnie PAIiIZ nie realizuje projektów dla branży odzieżowej czy bieliźniarskiej – zaznacza Marta Zawistowska, koordynator Podlaskiego Klastra Bielizny. – Tym razem to my, bardzo wspierani przez włodarzy Białegostoku, przekonywaliśmy agencję o sensie naszego uczestnictwa w tej imprezie.

 

- Nasz upór i pomoc ze strony Tomasza Buczka, dyrektora Departamentu Strategii i Rozwoju Urzędu Miejskiego w Białymstoku, zaprocentowały wpisaniem nas do programu PAIiIZ - dodaje Marta Zawistowska. - Bardzo wsparła naszą inicjatywę Bożena Czaja, wiceprezes PAIiIZ, za co też składamy jej gorące podziękowania.

Na zdjęciu wokół modelki: (od lewej) Teresa Słonicz, właścicielka firmy Gracya, ktorej barokowe suknie dodawały uroku pokazom, Leszek Kołodziejczyk (PAIiIZ) i Marta Zawistowska, koordynatorka Podlaskiego Klastra Bielizny.

W rezultacie udział firm Podlaskiego Klastra Bielizny w paryskich targach był w całości dotowany.

– Dopłaciliśmy tylko z własnych pieniędzy do obecności swoich dodatkowych pracowników na targach, bo program przewiduje finansowanie tylko jednego – mówi Marta Zawistowska.

Poza przedsiębiorcami działającymi w klastrze (Ava, Axami, Gaia, Gorteks, Kostar, Kinga, Mat, Gracya, hurtownia internetowa Kontri, sklep internetowy Dynamiczna.pl z Białegostoku), na targach wystawiały się również dwie niezrzeszone firmy z Olsztyna – Fabio i Big Art.

 

Podczas pokazów głównych bielizna polskich firm prezentowała się znakomicie na tle innych marek, dorównując im formą, kolorystyką i jakością wykonania - zachwalają na swoich stronach organizatorzy imprezy z PAIiIZ.

Co jednak cenne, sukces naszych firm nie skończył się na targach.

– Nasze produkty wzbudziły duże zainteresowanie wśród zagranicznych partnerów handlowych – dodaje koordynatorka klastra. – Firmy z Podlaskiego Klastra Bielizny zawierają już pierwsze kontrakty i mamy nadzieję na kolejne. A poza tym rośnie sam klaster. Poza obecnymi już w nim firmami, przystąpieniem do klastra zainteresowały się dwie kolejne olsztyńskie firmy oraz jedna z Lublina.

Co więcej: Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych po tej imprezie postanowiła na trwałe wprowadzić branżę bieliźniarską do projektu Promocja i współpraca w ramach Programu Rozwój Polski Wschodniej. 

Więcej zdjęć: podlaski klaster bielizny zachwycił na targach Mode City 2011 w Paryżu

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny