Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Od czwartku zmiana organizacji ruchu pieszych przy dworcu PKP w Białymstoku. Będzie zamknięta kładka nad torami

OPRAC.:
PAP
PAP
Tomasz Dworzańczyk
Tomasz Dworzańczyk
Wojciech Wojtkielewicz
Od czwartku (20 kwietnia) będzie obowiązywać nowa organizacja ruchu pieszego z centrum miasta w kierunku dworca PKP. Zmiany są związane z rozbiórką kładki dla pieszych nad torami kolejowymi.

W związku z likwidacją przez PKP kładki dla pieszych, zlokalizowanej nad torami kolejowymi na przedłużeniu ulicy Św. Rocha, ruch pieszy z centrum Białegostoku w kierunku dworca PKP zostanie skierowany:

  • od ulicy św. Rocha wzdłuż ulicy Bohaterów Monte Cassino do dworca PKS,
  • następnie w prawo na ciąg komunikacyjny znajdujący się pomiędzy dworcem PKS „Nova” a centrum handlowym,
  • dalej wzdłuż torów PKP do czynnej kładki.

Trasa dojścia zostanie oznaczona żółtymi tablicami kierującymi w obie strony.

Przebudowa stacji kolejowej. To w związku z modernizacją odcinka Czyżew - Białystok

Nowa organizacja dojścia do dworca i peronów jest związana z trwającą modernizacją stacji kolejowej Białystok. Jej przebudowa to element większej inwestycji - modernizacji ok. 70-km odcinka Czyżew-Białystok, międzynarodowej linii kolejowej Rail Baltica - przypomina inwestor, PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Zamknięta zostanie kładka w przedłużeniu ul. św. Rocha. Wytyczone będzie nowe dojście do peronów, prowadzące od dworca PKS, przez część drugiej kładki, na peron nr 4 i dalej istniejącym przejściem w poziomie szyn. Nowa droga zostanie oznakowana, na stacji zawisły już banery wskazujące zmieniony sposób dojścia - podały w komunikacie PKP PLK.

Spółka zaznacza, że zmiana organizacji ruchu jest konieczna ze względu na przebudowę stacji Białystok. Przypomniano, że docelowo obie kładki dla pieszych będą zastąpione przejściami podziemnymi, będą tam także ruchome schody i windy.

Modernizacja 71-km odcinka linii Czyżew-Białystok ma się zakończyć do końca tego roku. W tym terminie nie uda się jedynie zakończyć przebudowy stacji kolejowych w Białymstoku i Łapach. Stacje te mają być gotowe do końca 2024 r. - poinformował w środę PAP Tomasz Łotowski z biura prasowego PKP PLK.

W Białymstoku na stacji kolejowej prace koncentrują się obecnie przy budowie trzech peronów, zadaszenia i przejścia podziemnego. Układane są nowe tory i montowana sieć trakcyjna. Białystok jest największą stacją na polskim odcinku międzynarodowej linii Rail Baltica, co przekłada się na szeroki zakres robót - podkreślają w komunikacie PKP PLK.

Gotowe są wiadukty w Uhowie i Szepietowie

Na trasie Czyżew-Białystok trwa budowa m.in. bezkolizyjnych skrzyżowań dróg z torami kolejowymi. "W ostatnim czasie na budowach wiaduktów nad torami rozpoczęły się roboty przy układaniu specjalnych zbrojonych belek, po których prowadzone będą jezdnie. Specjalne dźwigi ułożyły już belki między innymi na wiaduktach w Czyżewie, Dąbrowie-Łazach, Jabłoni-Dąbrowie i Porośli-Kijach" - informują PKP PLK.

Gotowe są wiadukty nad torami w Uhowie i Szepietowie. "Na szlaku Czyżew–Białystok zaplanowano budowę lub modernizację 17 wiaduktów drogowych, 8 kolejowych, 2 tuneli drogowych, 14 przejść podziemnych oraz 10 mostów kolejowych" - przypominają PKP PLK.

Przebudowa odcinka Czyżew-Białystok kosztuje 3,4 mld zł. Prace są dofinansowane z UE z programu CEF - Connecting Europe Facility, czyli Łącząc Europę.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny