Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa węzła intermodalnego. Są chętni na wykonanie zadaszeń wejść do pieszo-rowerowego przejścia podziemnego pod torami

OPRAC.: wal
Wejścia do tunelu mają mieć łukowe zadaszenia
Wejścia do tunelu mają mieć łukowe zadaszenia Wojciech Wojtkielewicz
6,4 miliona złotych zamierzało miasto przeznaczyć na sfinansowanie zadaszenia wejść do pieszo-rowerowego tunelu pod torami na stacji PKP Białystok. Powstaje w ramach budowy węzła intermodalnego i ma zastąpić zamykaną od 20 kwietnia niebieska kładkę

Tym razem miastu się poszczędziło. W odróżnieniu od przetargów na budowę kładki nad Białą i remontu łazienek w przedszkolu samorządowym nr 14, gdzie najtańsze oferty znacząco odbiegały od szacunków urzędników, w przypadku przetargu na zadaszenie wejść do tunelu pieszo-rowerowego część propozycji spełnia oczekiwania finansowe magistratu.

- Na sfinansowanie zamówienia zamawiający zamierza przeznaczyć 6,4 miliona złotych - poinformowała w czwartek [13.04.2023] Marzena Dubowska, szefowa Zarządu Dróg Miejskich, krótko po upływie terminu na składanie ofert.

Po ich otwarciu okazało się, że o kontrakt walczą cztery firmy. Oferty dwóch z nich mieszczą się w oczekiwaniach miasta. Najtańszą złożyła firma z Częstochowy. Zaproponowała wykonanie zadaszeń za 5,23 mln złotych. O niecałe 500 tys. zł więcej chce przedsiębiorstwo z Mazańcowic.

Kolejne dwie oferty znacząco rozmijają się z oczekiwaniami urzędników. Firma z Pruszkowa zaoferowała podjęcie się zadania za 7,76 mln zł, a o 1,5 mln zł więcej chce białostocko-warszawskie konsorcjum.

Teraz urzędnicy będą analizować oferty pod względem formalno-prawnym.

W ramach zadania należy wykonać:

  • zadaszenie nr 1 przy wyjściu w stronę ul. Św. Rocha o długości 46,85 m i szerokości po obrysie zewnętrznym 6,73 m,
  • zadaszenie nr 2 przy wyjściu w stronę ul. Bohaterów Monte Cassino (centrum przesiadkowe)
  • o długości 48,60 m i szerokości po obrysie zewnętrznym 6,73 m,
  • zadaszenie nr 3 przy wyjściu w stronę ul. Zwycięstwa o długości 59,10 m i zmiennej szerokości po obrysie zewnętrznym 6,73 m – 8,73 m.

- Co ważne, zadaszenia będą realizowane w trakcie budowy bezkolizyjnego przejścia podziemnego dla pieszych i rowerzystów pod torami kolejowymi - czytamy w zamówieniu.

Obejmuje ono wykonanie zadaszeń przejścia podziemnego pieszo–rowerowego pod torami kolejowymi w formie łukowatych ram stalowych pokrytych szkłem bezpiecznym wraz z dostawą i wbudowaniem konstrukcji stalowej.

To jeden z filarów budowy białostockiego węzła intermodalnego. Obejmuje on przebudowę układu drogowego ulic:

  • Bohaterów Monte Cassino,
  • Łomżyńskiej ze skrzyżowaniem z ul. M. Kopernika i ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego,
  • Św. Rocha;
  • budowę centrum przesiadkowego;
  • budowę przejścia pieszo-rowerowego podziemnego pod torami PKP.

Budowany tunel pod torami ma zastąpić przeprawę przez kładkę od ul. św. Rocha. Zostanie ona zamknięta 20 kwietnia. Już zostały ustawione tablice informujące o zmianie organizacji ruchu przez tory. Nowy tunel ma być gotowy za kilkanaście miesięcy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny