Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Białystok. Nadal nie wiadomo, kiedy rozpocznie się przebudowa ul. Raginisa. To wylotówka do Supraśla

wal
Ulica Raginisa to droga wojewódzka 676 prowadząca do Supraśla
Ulica Raginisa to droga wojewódzka 676 prowadząca do Supraśla Wojciech Wojtkielewicz/archiwum
Nadal brak widoków na rozpoczęcie przebudowy ulicy Raginisa. Miasto wciąż nie przekazało dokumentacji inwestycji, którą będzie realizował Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich podległy marszałkowi. Wciąż też nie ma ostatecznej decyzji środowiskowej. Postępowanie w tej sprawie toczy się w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.

- Dokumentacja projektowa została opracowana i odebrana od jej wykonawcy - informuje Agnieszka Zabrocka, z departamentu komunikacji społecznej Urzędu Miejskiego w Białymstoku.

Nadal jednak nie trafiła do Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, który będzie prowadził inwestycję. Potwierdza to jego dyrektor.

- W związku z powyższym procedura przetargowa nie została rozpoczęta - wyjaśnia Mariusz Nahajewski.

Dlaczego miasto musi uzyskać odpowiednie zgody, skoro inwestorem jest jednostka podległa samorządowi wojewódzkiemu? To pokłosie umowy zawartej przed kilku laty przez oba samorządy. Zgodnie z nim miasto wzięło na siebie odpowiedzialność za znalezienie źródeł finansowania węzła Porosły, za którego zaprojektowanie odpowiadał Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich. Ten zaś wziął na siebie finansowanie przebudowy ulicy Raginisa (plus gotowej już drogi od granic Białegostoku do Supraśla - to jeden projekt), ale miasto przygotowuje jej dokumentację.

- Planowane przekazanie dokumentacji Podlaskiemu Zarządowi Dróg Wojewódzkich to III kwartał 2022 r. - zapowiada Agnieszka Zabrocka.

Przypomnijmy, że chodzi chodzi o rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 676. To odcinek ulicy Raginisa za skrzyżowaniem z ul. Kazimierza Wielkiego do granicy Białegostoku. Przebiega on w terenie zabudowanym (zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna oraz obiekty o funkcji usługowo-handlowej i przemysłowej). Miała być prowadzona w latach 2022-2023 a pierwotnie koszty jej realizacji szacowano na 30 mln.

Inwestycję można za to prowadzić od strony środowiskowej pod 33 warunkami. Tyle znalazło się w decyzji wydanej we wrześniu 2020 roku przez regionalnego dyrektora ochrony środowiska w Białymstoku. Odwołały się od niej zarówno organizacje społeczne, jak i osoby fizyczne. Generalna Dyrekcji Ochrony Środowiska. I kilka razy przedłużała terminy na rozpatrzenie odwołań. W lutym 2022 roku zobowiązała też prezydenta Białegostoku do uzupełnienia raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. Kolejny raz zrobiła to w czerwcu wyznaczając termin rozpatrzenia odwołań 31 sierpnia 2022 r.

- Dodatkowe materiały zgodnie z wezwaniem zostały przekazane do GDOŚ - informuje Agnieszka Zabrocka.

Dopiero po skompletowaniu wszystkich pozwoleń administracyjnych przez miasto i przekazaniu ich PZDW ten będzie mógł wystartować z zamówieniem publicznym.

- Inwestycja nie jest realizowana ze środków unijnych - mówi Mariusz Nahajewski.

od 7 lat
Wideo

Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny