Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Białystok. Przebudowa układu drogowego ul. Bohaterów Monte Cassino i Łomżyńskiej. To ostatnia część węzła intermodalnego

OPRAC.: wal
Przebudowa ulicy Bohaterów Monte Cassino, Łomżyńskiej i Kopernika to ostatnia część budowy węzła intermodalnego w Białymstoku
Przebudowa ulicy Bohaterów Monte Cassino, Łomżyńskiej i Kopernika to ostatnia część budowy węzła intermodalnego w Białymstoku Wojciech Wojtkielewicz
Na przełomie stycznia i lutego poznamy wykonawcę przebudowy układu drogowego ulic: Bohaterów Monte Cassino, Nowej Łomżyńskiej i Kopernika. To ostatnia część węzła intermodalnego. Pozostałe są już w realizacji.

Jeśli chodzi o rozbudowę ulic Bohaterów Monte Cassino, Łomżyńskiej i Kopernika, to trwa badanie ofert złożonych w przetargu na roboty budowlane - informuje Anna Kowalska, zastępca dyrektora departamentu komunikacji społecznej Urzędu Miejskiego w Białystoku.

Wpłynęło ich sześć. Zarówno od firm i konsorcjów z naszego regionu, jak i spoza województwa podlaskiego. Najtańsza opiewa na kwotę 65, 13 mln zł, najdroższa przekracza nieznacznie 102 mln. Wszystkie przewidują siedmioletnią gwarancję i deklarują takie samo, trzyletnie doświadczenie kierownika robót.

- Planowane wyłonienie wykonawcy robót i podpisanie umowy, to styczeń/luty 2022 roku - dodaje Anna Kowalska.

Wiadomo, że na realizację zadania miasto zamierzało przeznaczyć 90 mln. Przebudowana zostanie ul. Bohaterów Monte Cassino od ul. Św. Rocha wraz ze skrzyżowaniem ulic: Kard. St. Wyszyńskiego i Bohaterów Monte Cassino, a także ul. Łomżyńska wraz ze skrzyżowaniem z ulicą M. Kopernika i ul. Młynową.

W grudniu 2021 miasto podpisało umowę z wykonawcą drugiej części węzła intermodalnego - centrum przesiadkowego. Białostocka firma Mipa za zaprojektowanie i wybudowanie dworca miejskiego otrzyma 16,4 mln zł. Na uporanie się z zadaniem ma 17 miesięcy od dnia podpisania umowy. To oznacza, że centrum powinno być gotowe w maju 2023 roku. Wiadomo, że będzie pięć peronów, na każdym wiata o długości 16,40 m, podobna do tych jak w centrum przesiadkowym Piłsudskiego/Sienkiewicza.

Centrum przesiadkowe powstanie w miejscu gdzie przez niemal trzy dekady funkcjonowało Centrum Handlowe Park. To było kultowe miejsc na mapie handlowej Białegostoku. Pierwotnie planowano, że niektóre pawilony pozostaną, ale ze względów bezpieczeństwa miasto podjęło decyzję o rozbiórce wszystkich.

Najbardziej zaawansowaną inwestycyjnie częścią węzła intermodalnego jest budowa podziemnego przejścia pieszo-rowerowego przy dworcu PKP wraz z rozbudową skrzyżowania ul. Kolejowej i Zwycięstwa.

- Obecnie zakończono wykop pod I fazę tunelu - informuje Anna Kowalska.

Będzie miał 103 metrów długości. Zostanie oświetlony i zamontowany w nim system stałego monitorowania.

- Zakończenie realizacji inwestycji to luty 2023 r - dodaje Anna Kowalska.

Natomiast przebudowa dróg na skrzyżowaniu ulic Zwycięstwa i Kolejowej dotyczy odcinka o długości 250 metrów. Zostanie zbudowana nowa jezdnia, przystanek autobusowy w okolicy dworca, chodniki, ścieżka rowerowa, zjazdy, będzie wykonane oznakowanie poziome i pionowe. Pochylnie prowadzące do przejścia podziemnego będą miały wydzieloną strefę dla osób niepełnosprawnych.

Za budowę tej części węzła intermodalnego firma Strabag ma otrzymać 41 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny