Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Hyperion i zdolni studenci - tak chce się promować miasto

Marta Gawina [email protected]
Ok. 2,5 mln zł ma być przeznaczona m.in. na kampanię zachęcającą do studiowania w Białymstoku, skierowaną zarówno do młodzieży z Polski, jak i z krajów wschodnich.
Ok. 2,5 mln zł ma być przeznaczona m.in. na kampanię zachęcającą do studiowania w Białymstoku, skierowaną zarówno do młodzieży z Polski, jak i z krajów wschodnich. Archiwum/Andrzej Zgiet
Białymstoku ma być głośno w Polsce i na wschodzie Europy. W planach jest akcja związana z Dniem Kobiet i przyciąganie nowych studentów.

W roku 2015 chcielibyśmy postawić na młodych, zdolnych ludzi, współpracę z uczelniami oraz Parkiem Naukowo-Technologicznym - wymienia Monika Kamińska, dyrektorka biura promocji w białostockim magistracie.

W projekcie budżetu na przyszły rok przewidziano na promocję ponad 8,5 mln zł. To o 3,2 mln zł więcej niż teraz. Tradycyjnie już najwięcej dostanie sport. Na ten rodzaj promocji ma pójść aż 6 mln.

- Na pewno będziemy wspierać dyscypliny, które dotowaliśmy do tej pory oraz drużyny występujące w rozgrywkach najwyższej klasy. Chciałabym również, aby z tej puli finansowana była kampania zachęcająca do korzystania z miejskich obiektów sportowych oraz do prowadzenia zdrowego trybu życia - podkreśla Monika Kamińska. Jej zdaniem, to właśnie poprzez drużyny sportowe miasto rozpoznawalne jest najbardziej.

Do Białegostoku inwestorów szybciej przyciągną studenci niż piłkarze

Reszta pieniędzy - ok. 2,5 mln zł ma być przeznaczona m.in. na kampanię zachęcającą do studiowania w Białymstoku, skierowaną zarówno do młodzieży z Polski, jak i z krajów wschodnich.

- Przy promocji studenckiej zakładamy współpracę z Uniwersytetem w Białymstoku, Uniwersytetem Medycznym i Politechniką Białostocką. Chcielibyśmy wykorzystać potencjał drzemiący w młodych ludziach - dodaje dyrektorka biura promocji.

Jeden z pomysłów zakłada wykorzystanie do reklamy m.in. Hyperiona, czyli najlepszego na świecie łazika marsjańskiego.

- To dobrze, że miasto chce w końcu współpracować z uczelniami. Białystok musi przyciągać inwestorów. Lepiej to zadanie wykonają zdolni studenci niż drużyna piłkarska. Czas pokazać Polsce, że mamy dobrze wykształconą kadrę - mówi prof. Andrzej Seweryn, dziekan Wydziału Mechanicznego na PB.

Wśród promocyjnych planów miasta jest również akcja związana z Dniem Kobiet, która swoim zasięgiem ma objąć też Białoruś.

- W przyszłym tygodniu będziemy rozmawiać z potencjalnymi partnerami akcji: branżą hotelarską, gastronomiczną oraz biurami podróży - dodaje Monika Kamińska.

Miasto chce także promować w Polsce ważne imprezy kulturalne. Chodzi m.in. o Podlaską Oktawę Kultur, Festiwal Muzyki Cerkiewnej.

Pieniądze na promocję miasta muszą jeszcze zaakceptować radni.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny