Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zwrot towaru. Jedynie wadliwy towar klient może zwrócić

(jul)
Uważajmy na zakupach, w naszych koszykach powinny lądować jedynie te towary, których naprawdę potrzebujemy.
Uważajmy na zakupach, w naszych koszykach powinny lądować jedynie te towary, których naprawdę potrzebujemy. Archiwum
Kiedy możemy reklamować wadliwy towar w sklepie?

Pan Karol: Chciałem zwrócić czytnik kart, ale sklep, w którym go kupiłem nie chciał go z powrotem przyjąć. Czy jest to zgodne z prawem?
Agata Lewkowska, biuro miejskiego rzecznika konsumentów w Białymstoku:
Nie ma takich przepisów, które zobowiązywałyby sklep do przyjęcia towaru, który nie jest wadliwy. Zgodnie z prawem konsument może zwrócić towar - bez podania przyczyny - jeśli kupił go poza sklepem, na przykład od akwizytora bądź przez internet. Klient ma na to dziesięć dni.

Jednak takie prawo nie dotyczy tzw. sprzedaży sklepowej. Ponowne przyjęcie towaru, w tym przypadku, to tylko dobra wola sprzedawcy.

Można natomiast reklamować wadliwe artykuły. Klient ma na to dwa lata. Efektem reklamacji powinna być naprawa, wymiana zepsutych części bądź zwrot pieniędzy.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny