Pan Karol: Chciałem zwrócić czytnik kart, ale sklep, w którym go kupiłem nie chciał go z powrotem przyjąć. Czy jest to zgodne z prawem?
Agata Lewkowska, biuro miejskiego rzecznika konsumentów w Białymstoku: Nie ma takich przepisów, które zobowiązywałyby sklep do przyjęcia towaru, który nie jest wadliwy. Zgodnie z prawem konsument może zwrócić towar - bez podania przyczyny - jeśli kupił go poza sklepem, na przykład od akwizytora bądź przez internet. Klient ma na to dziesięć dni.
Jednak takie prawo nie dotyczy tzw. sprzedaży sklepowej. Ponowne przyjęcie towaru, w tym przypadku, to tylko dobra wola sprzedawcy.
Można natomiast reklamować wadliwe artykuły. Klient ma na to dwa lata. Efektem reklamacji powinna być naprawa, wymiana zepsutych części bądź zwrot pieniędzy.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?