Pani Barbara: Tydzień temu kupiłam na wyprzedaży kurtkę. Po kilku dniach zepsuł się zamek. Udałam się do sklepu, żeby złożyć reklamację, lecz pracownik poinformował mnie, iż ubrania przecenione nie podlegają reklamacji. Czy to prawda?
- W przypadku zakupu towaru pełnowartościowego, który jest przeceniony np. z uwagi na posezonową wyprzedaż, konsument może składać reklamację na zasadach ogólnych, wynikających z kodeksu cywilnego. W sytuacji, gdy sprzedawca przeceni towar z uwagi na jego wadę, o której w chwili sprzedaży powiadomi konsumenta, możliwość jego reklamowania w odniesieniu do tej wady jest wyłączona. Konsument może jednak składać reklamację co do innych wad towaru.
Pan Tomasz: Kilka dni temu telewizor kupiony niespełna rok temu przestał działać. Wczoraj zawiozłem do sklepu telewizor, aby złożyć reklamację z tytułu rękojmi. Sprzedawca zażądał jednak ode mnie oryginalnego opakowania, którego już nie mam. Czy bez niego nie mogę złożyć reklamacji z tytułu rękojmi?
- Obowiązujące przepisy nie nakładają na kupującego obowiązku dostarczenia towaru do sprzedawcy w oryginalnym opakowaniu. Żądanie dostarczenia towaru w oryginalnym opakowaniu jest niezgodne z przepisami kodeksu cywilnego. Natomiast w przypadku gwarancji żądanie dostarczenia towaru w opakowaniu jest dopuszczalne, jeśli postanowienie takie będzie zapisane w karcie gwarancyjnej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?