Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Postulaty rowerzystów: Ciągi rowerowe z dwóch stron drogi, likwidacja wysp na przejazdach przez ulicę

(uz)
Projekt przebudowy skrzyżowania Ciołkowskiego
Projekt przebudowy skrzyżowania Ciołkowskiego
Białostoccy rowerzyści zgłaszają uwagi do projektu przedłużenia ulicy Świętokrzyskiej oraz przebudowy ulicy Ciołkowskiego

Przejrzałem projekt przebudowy ulicy Berlinga i przedłużenia ulicy Świętokrzyskiej i nie wszystko mi się w nim podoba - opowiada Rafał Stawecki z Rowerowego Białegostoku. - Przede wszystkim droga rowerowa powinna być po obu stronach ulic, bo natężenie ruchu na niej będzie jednak spore.

Stawecki tłumaczy, że po obu stronach ulicy jest wiele sklepów i punktów usługowych, do których można przyjechać na rowerze. Jeśli ścieżka nie powstanie również po stronie północnej, to cykliści będą zmuszeni do korzystania z chodników.

Rowerzyści mają też uwagi do sygnalizacji świetlnej. Według nich powinna ona automatycznie wykrywać osoby poruszające się po ścieżce rowerowej. A nie jak to jest w przypadku pieszych, którzy poprzez wciśnięcie guzika włączają zielone światło.

- Kolejna uwaga to ciągłość nawierzchni na wyjazdach z posesji - mówi Stawecki. - Gdy nie jest ona jednolita, to kierowcy myślą, że mają pierwszeństwo. Nie mają też oporów przed parkowaniem na drodze rowerowej przed swoją posesją.

Ale uwag do przebudowy ulic na Dziesięcinach jest więcej. Ponadto amatorzy dwóch kółek napisali do magistratu również w sprawie projektu drogi dla rowerów wzdłuż ulicy Ciołkowskiego. W jednym i drugim przypadku chodzi o to, żeby drogi dla rowerów były bezpieczne i przyjazne dla cyklistów. Nie tylko na papierze.

Uwagi rowerzystów wczoraj trafiły na biurko Barbary Zawadzkiej, zastępcy dyrektora zarządu dróg i inwestycji miejskich w Białymstoku.

- Muszę jeszcze zapoznać się z tym pismem - mówi Zawadzka. - Jeśli okaże się, że postulaty rowerzystów są sensowne, to je wprowadzimy. Przekażemy je projektantom dróg.

Ale już teraz zaznacza, że nie wszędzie można zrobić ścieżki rowerowe po obu stronach drogi. Często jest to niemożliwe technicznie.

- W niektórych miejscach wykonanie drogi dla rowerów po obu stronach ulicy oznaczałoby też zabranie jeszcze większej powierzchni gruntów prywatnych - tłumaczy Barbara Zawadzka.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny