Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Polsce cenią podlaskie mleko

(mp)
W Polsce cenią podlaskie mlekoMarkami najbardziej znanymi w Polsce są: Łaciate i Milko z Mlekpolu, Wypasione i Polskie z Mlekovity oraz Serek Wiejski ze Spółdzielni Mleczarskiej Piątnica
W Polsce cenią podlaskie mlekoMarkami najbardziej znanymi w Polsce są: Łaciate i Milko z Mlekpolu, Wypasione i Polskie z Mlekovity oraz Serek Wiejski ze Spółdzielni Mleczarskiej Piątnica
Rozmowa z Andrzejem Kondejem z firmy Kondej Marketing.

Kurier Poranny: Jakie produkty z Podlasia są najbardziej znane w Polsce?

Andrzej Kondej:  Na rynku krajowym marki kojarzone z Podlasiem należą przede wszystkim do regionalnych  spółdzielni mleczarskich. Wyroby Mlekovity, Mlekpolu i Piątnicy dostępne są w zdecydowanej większości sklepów spożywczych w Polsce. Markami najbardziej znanymi są: Łaciate i Milko z Mlekpolu, Wypasione i Polskie z Mlekovity oraz Serek Wiejski ze Spółdzielni Mleczarskiej Piątnica. Podlascy producenci rozciągnęli swoje uznane marki na różne produkty mleczarskie, gdyż Łaciata jest również śmietana czy maślanka, a Łaciate – masło. Spółdzielnia spod Łomży ostatnio bardzo skutecznie wypromowała w Polsce własną markę Piątnica, która stała się synonimem jakości i jednym z liderów na rynku śmietany czy maślanki. W świadomości polskich konsumentów silnie zakorzenione jest również podlaskie pochodzenie  wódki Absolwent i Żubrówki czy piwa Żubr. Ostatnio znana i uznawana staje się też marka piwa Łomża, które popularność zawdzięcza skłonności konsumentów do napoju z mniejszych browarów.

W naszym regionie wytwarza się także produkty, które z Podlasiem się nie kojarzą.

– To prawda. Na przykład w zakładzie Grupy Lactatis w Siemiatyczach wytwarza się produkt klasy premium, jakim jest ser dojrzewający President, a w Bielsku Podlaskim produkowany jest łosoś wędzony pod renomowaną marką Suempol.

Podlasie słynie z jedzenia. A co z innymi produktami?

– Do najbardziej znanych w kraju zalicza się markę Agnella.

Jak marketing wykorzystuje skojarzenia z danym regionem?

– Marka produktu w coraz mniejszym stopniu odzwierciedla pochodzenie produktu. Stanowi ona głównie utrwalone przez promocję skojarzenie w świadomości klientów. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny