- Zgodnie z przepisami, osobom, które pobierały rentę z tytułu niezdolności do pracy ZUS przyznaje emeryturę z urzędu. Chociaż po przyznaniu renty pani nie pracowała, nie musi to oznaczać, że nie można ustalić na nowo wysokości emerytury. Potrzebne są jednak dokumenty potwierdzające pani zarobki oraz wniosek. Podstawa wymiaru może być ustalona z okresu kolejnych 10 lat kalendarzowych, wybranych z 20 lat poprzedzających bezpośrednio rok, w którym ustalono prawo do emerytury z urzędu albo z dowolnie wybranych 20 lat poprzedzających ten rok. Warto ustalić, czy ma pani możliwość przedłożenia zaświadczenia o zarobkach z wymienionego okresu. W pani przypadku trzeba sięgnąć do okresów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?