MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Termin usunięcia wady

Redakcja
Na Państwa pytania odpowiadał Jarosław Brzozowski, miejski rzecznik konsumentów.
Na Państwa pytania odpowiadał Jarosław Brzozowski, miejski rzecznik konsumentów.
Aleksandra: Kupiłam telefon komórkowy, przy zakupie otrzymałam kartę gwarancyjną.

Aleksandra: Kupiłam w czerwcu telefon komórkowy, przy zakupie otrzymałam kartę gwarancyjną. Po kilku miesiącach użytkowania telefon okazał się wadliwy. Zgłosiłam reklamację gwarancyjną, żądając naprawy. Mimo że upłynęło sześć tygodni od złożenia reklamacji, telefon nie został naprawiony i nadal jest w serwisie. W jaki sposób powinnam postąpić, żeby otrzymać naprawiony telefon?

- Termin usunięcia wady powinien być określony w dokumencie gwarancyjnym. Gdyby gwarant nie określił terminu, moim zdaniem, powinien usunąć usterkę nie później niż w ciągu miesiąca.
Powinna pani wystąpić do gwaranta na piśmie o niezwłoczne wydanie naprawionego telefonu. Gdyby to nie nastąpiło, może pani zmienić sposób dochodzenia roszczeń, żądając od sprzedawcy naprawy lub wymiany wadliwego telefonu. Te uprawnienia przysługują pani na podstawie przepisów ustawy o sprzedaży konsumenckiej. Sprzedawca powinien w ciągu 14 dni od daty zgłoszenia reklamacji przedstawić konsumentowi stanowisko w tej sprawie. Gdyby tego nie zrobił, należy uznać z mocy prawa, że reklamacja jest zasadna.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny