a sektora medycznego. Powstałą w ten sposób niszę postanowiła zagospodarować Anna Klimczuk.
Przygodę z biznesem zaczynała w naprawdę młodym wieku. Założyła firmę, mając zaledwie 18 lat. Dlatego na początku bardzo pomagał jej ojciec, zwłaszcza w kwestiach organizacyjnych i prawnych. Nie bez znaczenia był tutaj również fakt, że działa on także w branży stomatologicznej. Miała więc już, przynajmniej wstępne rozeznanie w rynku.
– Z technicznego punktu widzenia rozpoczęcie takiej działalności jak moja, nie jest wcale trudne – mówi Anna Klimczuk. – Aby organizować szkolenia, nie trzeba, zwłaszcza na początku, dysponować własnym zapleczem konferencyjnym. Wszystko przecież można wynająć: salę, catering czy sprzęt audio-wizualny.
Pieniądze na start otrzymała od rodziców, a pierwsze swoje szkolenia organizowała korzystając ze wsparcia i wiedzy doświadczonego ojca.
– Rozpoczęcie działalności to nie sztuka. Problemem jest utrzymanie się na rynku, skonstruowanie odpowiednio wartościowej oferty i znalezienie klientów – dodaje.
A oferta to w tym wypadku przede wszystkim wykładowcy.
W ciągu tych kilku lat działalności udało się jej nawiązać i co ważniejsze, utrzymać odpowiednie kontakty z prelegentami, którzy teraz już właściwie cyklicznie prowadzą szkolenia dla jej klientów.
Początki – jak wspomina – nie były jednak różowe. Brakowało jej przede wszystkim doświadczenia i śmiałości, które – jak przyznaje – wciąż zdobywa.
– Powoli, krok po kroku starałam się iść do przodu, nie zrażając się przy tym pierwszymi porażkami i wyciągając z nich odpowiednie wnioski na przyszłość. I to podziałało – uważa.
Wykłady i szkolenia dla lekarzy Anna Klimczuk organizuje od prawie siedmiu lat. Bardzo solidnie podchodzi do ustalania tematyki szkoleń.
– Oferta szkoleniowa w kraju jest przebogata, dlatego musimy naprawdę się solidnie postarać, aby zaoferować produkt bardziej konkurencyjny niż ten oferowany przez firmy z innych regionów Polski – mówi pani Anna.
Pomimo własnego, rozbudowanego zaplecza konferencyjnego, Anna Klimczuk organizuje również szkolenia wyjazdowe. Na swoim koncie ma już np. konferencje w Kazimierzu Dolnym, Mrągowie, Suwałkach, a nawet za granicą. Jej firma oferuje nie tylko prelekcje i odczyty, ale także warsztaty i szkolenia praktyczne.
Anna Klimczuk, pytana o plany jej firmy na przyszłość, bez namysłu i jednym tchem wymienia: ciągle się rozwijać, podążać za potrzebami stomatologów, wprowadzać nowości do oferty i za pomocą szkoleń przezwyciężać strach dentystów przed nowościami.
Rady dla początkujących
Staraj się znaleźć niszę na rynku. Łatwiej jest pozyskać klientów, jeśli coś robisz jako jedyny czy jeden z niewielu.
Dbaj o jakość usług. Nie warto próbować sprzedawać bubla. Takie działanie przynosi pieniądze tylko jednorazowo.
Zadbaj, by w twojej firmie pracowali wysokiej klasy specjaliści. Inwestycja w ludzi naprawdę się opłaca.
Staraj się dowiedzieć, czego oczekują klienci, poznawaj ich potrzeby.
Komu się udało
Im się udało to cykl, w którym prezentujemy ciekawych ludzi i ich sposób na życie. Jeżeli prowadzisz firmę, stworzyłeś coś z niczego, odniosłeś sukces zawodowy – podziel się z nami i Czytelnikami swoją receptą na powodzenie i satysfakcję w interesach.
Kontakt: tel. 85 748 96 59,
e-mail: [email protected]
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?