Strona Kobiet

Jak nie przedawkować cukru. Cukier jest nałogiem silniejszym niż kokaina, co pokazały liczne badania na zwierzętach

Zdarza Ci się zjeść obiad, a zaraz po nim skonsumować słodki deser popity napojem gazowanym? Uważaj – możesz poważnie przedawkowywać cukier! A jest on

123RF

Następne
Przeglądaj również za pomocą strzałek na klawiaturze [1/4] Następne

Jak nie przedawkować cukru?

Zdarza Ci się zjeść obiad, a zaraz po nim skonsumować słodki deser popity napojem gazowanym? Uważaj – możesz poważnie przedawkowywać cukier! A jest on równie uzależniający jak inne używki – alarmują eksperci. Ile cukru możemy zjadać? Jak zrobić od niego detoks – szybko, skutecznie i na całe życie.

Z pozoru niewinne zamiłowanie do słodkiego może i nie wygląda na szkodliwe, kiedy jesteśmy jeszcze młodzi, prawda jednak jest taka, że większość ludzi zjada za dużo cukru. Jeszcze kilka lat temu według zaleceń WHO maksymalna dzienna dawka cukrów prostych dodanych wynosiła ok. 10 łyżeczek na jedną osobę. W tej chwili norma podawana przez WHO spadła już o połowę.

– Współczesny człowiek średnio spożywa około dwudziestu łyżeczek cukru dziennie, co znaczy, że przekracza normę czterokrotnie – mówi Magdalena Kuklik, technolog żywienia z Mixit.pl.

Cukier w chlebie

Tak wysokie spożycie cukru wynika z faktu, że często zjadamy go nawet o tym nie wiedząc.

– Cukier jest dziś obecny w wielu przetworzonych produktach. Mało kto wie, że producenci, aby uatrakcyjnić smak, dodają go do chleba, smakowych jogurtów czy do pseudozdrowych soczków owocowych – mówi Magdalena Kuklik.

Warto więc czytać etykiety i pamiętać o tym, że skład podany jest zawsze na opakowaniu produktu w kolejności od tego składnika, którego jest najwięcej.

– Jeżeli na pierwszych trzech miejscach w składzie znajdziemy takie rzeczy, jak cukier czy syrop glukozowo-fruktozowy, a często się zdarza, że obydwa naraz są bazowymi składnikami jakiegoś produktu, to musimy być świadomi, że kupujemy tak naprawdę cukier z dodatkami – tłumaczy ekspertka Mixit.



Polecamy