Prace rozpoczną się na kolejnym odcinku tej międzynarodowej trasy. Przebudowana zostanie trasa S61 od Śniadowa do Łomży.

Umowa z wykonawcą warta przeszło 380 mln zł właśnie została podpisana. Powstanie 17-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej S61 od węzła Śniadowo do węzła Łomża Południe. W ramach inwestycji przewidziana jest też budowa węzła Śniadowo, 14 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, przejścia dla zwierząt) oraz dwa miejsca obsługi podróżnych.

Rusza budowa newralgicznych odcinków Via Baltica. Odetchną mieszkańcy Kolna i Szczuczyna

- Dzięki tej drodze znikną utrudnienia związane z dużym natężeniem ruchu na trasie Warszawa - Łomża i dalej w kierunku granicy z Litwą - mówił w piątek w Śniadowie wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz.

Na realizację tej inwestycji w systemie „projektuj i buduj” przewidziano 31 miesięcy. Oddanie do ruchu jest planowane na koniec 2020 roku.

To już kolejny odcinek Via Baltiki w realizacji. Wcześniej umowy na projekt i budowę podpisano na odcinki: Kolno - Stawiski, Stawiski - Szczuczyn, Ostrów Mazowiecka - Śniadowo, Łomża Południe - Łomża Zachód, Łomża - Kolno.

Via Baltica to fragment drogi międzynarodowej E67, która biegnie z Polski przez Litwę i Łotwę do Estonii. Trasa w naszym regionie przebiega wzdłuż drogi ekspresowej S8 od Warszawy do Ostrowi Mazowieckiej i S61 od Ostrowi Mazowieckiej do granicy państwa w Budzisku.

Zobacz także:

Trasa Niepodległości w Białymstoku. Na Nowym Mieście powstają tunele i wiaduktu

Trasa Niepodległości na Leśnej Dolinie w Białymstoku

Trasa Niepodległości na Zielonych Wzgórzach - zmiana ruchu

Tak będzie wyglądała Trasa Niepodległości w Białymstoku (źródło: UM Białystok)