Wideo jest skuteczną formą komunikacji. Spróbuj w ten sposób trafić do klienta!

Jak przekonuje ekspert Internetowych Rewolucji i prelegent Flexi Form Days Maciej Kuczera, popularność wideo w sieci rośnie w bardzo szybkim tempie. Warto więc wykorzystać ten trend we własnym biznesie.

Flexi Form Days to spotkania edukacyjne, mające za zadanie pokazać, jak świat zmienia się na naszych oczach; jak ludzie korzystają z internetu realizując swoje potrzeby prywatne i biznesowe. Spotkania, które uświadamiają, że internet jest świetnym medium do pozyskiwania klientów – mówi Maciej Kuczera, jeden z ekspertów, Flexi Form Days, którzy odkrywają przed przedsiębiorcami i innymi zainteresowanymi biznesowy potencjał internetu.

Jesteś zaskoczony frekwencją w Białymstoku?

Spodziewałem się, że nie będzie tak wielu ludzi,jak np. w Gdańsku czy Łodzi, bo to przeciez znacznie mniejsze miasto, tymczasem frekwencja była spora. Na spotkaniach pojawiają się głównie mali i średni przedsiębiorcy, ale można było też zauważyć młodsze osoby, na przykład studentów zainteresowanych reklamą, możliwościami zaistnienia w internecie, social mediami czy tworzeniem treści wideo.

Opowiadasz przedsiębiorcom, w jaki sposób wykorzystywać możliwości, które właściwie co chwila pojawiają się w internecie. Jak oceniasz ich świadomość w tym zakresie?

Jeszcze parę lat temu ta świadomość była bardzo niska, większość przedsiębiorców w ogóle nie używała internetu w biznesie, wiele firm nie posiadało nawet maila. Teraz coraz więcej osób wie, że internet jest ważnym sposobem pozyskiwania klientów ale wciąż jest wiele do zrobienia. Realia są takie, że 78 proc. Polaków korzysta z internetu, połowa z nich kupuje za jego pośrednictwem. Wartość rynku handlu elektronicznego to kilkadziesiąt miliardów. To wszystko są argumenty za tym, że trzeba zaistnieć w sieci, jeśli chce się rozwijać swój biznes i dotrzeć do klientów, którzy już są online.

Większość startupowców chyba nie trzeba o tym przekonywać, ale czy starsze osoby też przekonują się do biznesu w sieci?

To prawda, że dla młodych ludzi, określanych często mianem cyfrowych tubylców, wykorzystanie internetu do celów biznesowych jest bardziej oczywiste. Jednak również starsze osoby coraz bardziej doceniają wagę internetu. Zwłaszcza, że mocno też zmienia się sposób korzystania z internetu. Jeszcze do niedawna korzystaliśmy z niego głównie na komputerach stacjonarnych. Dzisiaj Polacy coraz częściej korzystają z internetu na urządzeniach mobilnych i bardzo szybko doganiamy na tym polu inne kraje, gdzie ta szala już przechyliła się na stronę komórek. To też pokazuje, jak zaczęliśmy żyć i jak korzystamy z internetu. W każdej chwili mamy go w kieszeni, nie mamy obciążeń takich, jak parę lat temu, kiedy internet przez komórkę był drogi i wolny. Korzystamy z możliwości porównywania cen, sprawdzania opinii. Nie tylko kupujemy, ale i zamawiamy usługi, umawiamy się na wizyty, szukamy czegoś na mapach.

Niemal wszyscy używają smartfonów, ale z wiedzą, jak powinna wyglądać strona moblina, jest chyba różnie?

No właśnie. W tej chwili większość firm ma strony internetowe, ale jednocześnie tylko niewielki procent tych stron jest dostosowany do urządzeń mobilnych. Bo patrzymy oczyma użytkownika, ale nie na nasz własny biznes i stronę. Nie skupiamy się na tym, że nie jest ona dostosowana do urządzeń mobilnych, co już jest niezwykle ważne, a lada dzień stanie się kluczowe. Wyobraźmy sobie sytuację, że wchodzimy na stronę, która nie wykorzystuje całej szerokości ekranu, jest nieczytelna, czcionka jest mała, a dotykając ekranu uruchamiamy trzy linki jednocześnie. Reakcja może być jedna – ucieczka z takiej strony. Do konkurencji.

Czy to rzeczywiście aż tak ważne?

Sam miałem taką sytuację. Kiedy jakiś czas temu próbowałem zamówić taksówkę, pojawiła mi się strona, z której nie dało się korzystać – numeru nie mogłem skopiować, bo był ukryty w grafice, a rozciąganie treści zmarzniętymi palcami nie było najlepszym rozwiązaniem. W taki sposób firma straciła jednego klienta. Pytanie, ilu ich traci przez to w ciągu roku? Jest darmowe narzędzie Google, które sprawdza, czy dana strona jest dostosowana do odczytu na urządzeniach mobilnych.

Jaka jest w tym wszystkim rola wideo? Jakie są atuty tej formy komunikacji?

Główną zaletą wideo jest to, że przekazuje dużo więcej komunikatów w każdej sekundzie odtwarzania. Tekst trzeba napisać i przeczytać, sam obraz też jest dość ubogi, a wideo może być komunikatem kompletnym. Dlatego jest tak popularne. Ilość oglądanych i produkowanych treści wideo rośnie w zdumiewającym tempie, również ze względu na to, że teraz każdy może nagrać film w domu. To niesamowite pole do popisu dla firm, które zdecydują sie wykorzystywać wideo do komunikacji z klientami. Zapraszam na stronę internetowerewolucje.pl, zamieściliśmy tam m.in. darmowe szkolenie z wykorzystania wideo w sieci. Jest mnóstwo przypadków, kiedy małe przedsiębiorstwa opierają na tym swoją strategię rozwoju. Powód jest oczywisty – jest to po prostu dużo tańsze.

Gołym okiem widać, że tych filmów jest coraz więcej, a w branży nie jest tajemnicą, że kampania z blogerem czy vlogerem jest często bardziej wiarygodna i skuteczniejsza niż droga kampania reklamowa.
Nawiązywanie współpracy z blogerami staje się coraz bardziej popularne. To odpowiednik dawnego lokowania produktu w materiałach telewizyjnych czy filmowych, ale jest to forma, w której twórcy wprost oznajmiają, że nawiązują współpracę z daną marką. Dbają wtedy o to, by przekazywana przez nich treść nie była zwykłą reklamą, co częściej przynosi dużo bardziej pozytywny efekt. Fakt, że osoba, którą widzowie lubią i znają, promuje jakąś markę, okazuje się tym elementem, który ich przekonuje. To tańsze od reklamy telewizyjnej, a efekty są dużo lepsze.

Trudno przekonać przedsiębiorców do korzystania z wideo? Wielu z nich to chyba wciąż tradycjonaliści, w dodatku nieco nieufni.

Znam przykłady małych biznesów, np. pensjonatu, gdzie właściciel nakręcił bardzo prosty, amatorski filmik, który zapewnił gości na cały sezon. Coś takiego ma swój urok i wygrywa autentyzmem, jest wartością dla użytkowników. To jak z kupowaniem w internecie – ten sam produkt na dwóch aukcjach ma dwie różne ceny, ale wybieramy ten z autentycznym, zapakowanym produktem, a nie z jego zdjęciem poglądowym. Nawet, kiedy ten pierwszy jest droższy.

Uczestnicy Flexi Form Day w Białymstoku dowiedzieli się m.in., jak w swoim biznesie wykorzystać YouTube i jak skutecznie komunikować się z klientami za pomocą wideo

Flexi Form Days – poznaj trendy i inspiracje dla Twojego biznesu

Podczas kursów Flexi Form Days dowiesz się:

- Dlaczego Twój biznes powinien być mobilny?
- Jak skutecznie komunikować się w biznesie za pomocą najnowszych technologii?
- Jakich używać narzędzi, aby komunikacja w zakresie mobile była skuteczna?
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się, jak z technologii mobilnych korzystają najlepsi w branży, to Flexi Form Days jest właśnie dla Ciebie!

Dowiedz się więcej o reklamie wyświetlanej na urządzeniach mobilnych i poszerz wiedzę dotyczącą rynku mobile w Polsce.

Dzięki konferencji Flexi Form Day w Białymstoku wielu przyszłych i obecnych przedsiębiorców stało się specjalistami w zakresie obecności firm w sieci

logo Google


Partnerem cyklu jest Google , organizator programu edukacyjnego Internetowe Rewolucje www.internetowerewolucje.pl