Białostocki Promotech liczy na znaczny wzrost sprzedaży w najbliższych miesiącach. Wielomiesięczne zabiegi procentują zamówieniami na ukosowarki, wiertarki i specjalistyczne wycinarki.

Intensywne starania o wejście na ogromny rynek indyjski spółka podjęła ponad roku temu.

- Targi i wielokrotne spotkania przyniosły skutek – mówi prezes Promotechu Marek Siergiej. – Obecnie mamy dwóch poważnych dealerów z Indii, z których jeden zainteresowany jest naszymi ukosowarkami, a drugi – wiertarkami. Ich przedstawiciele dwukrotnie już odwiedzili naszą firmę, by uczestniczyć w szkoleniach dotyczących tych produktów.

Zobacz: APS, AC i Promotech to laureaci I miejsca w rankingu Innowacje 2009

Celem zarządu jest osiągnięcie obrotów z indyjskimi partnerami na poziomie ok. 300 tys. euro miesięcznie.

Dobrze rozwija się także współpraca z nowym dealerem Promotechu na rynku amerykańskim. Za jego pośrednictwem narzędzia i urządzenia Promotechu prezentowane są na dwóch ważnych imprezach targowych. W Orlando na Florydzie firma zademonstrowała ukosowarki i wiertarki, a w Dallas w Teksasie (w przyszłym tygodniu) – na specjalistycznych targach dotyczących urządzeń związanych z elektrowniami wiatrowymi - pokaże innowacyjne wycinarki włazów do wież takich elektrowni.

- Będzie to najnowsza, wielokrotnie udoskonalana wersja tego urządzenia, prezentowana ostatecznym użytkownikom w pełnych wymiarach – mówi Marek Siergiej.

W maju Promotech zademonstruje wycinarki także w Hiszpanii.

Zarząd planuje, że do końca tego roku sprzeda ok. 10 takich urządzeń na rynku amerykańskim i 5-6 sztuk w Europie. Wartość jednej wycinarki to ok 80 tys. euro.

Zobacz: Promotech Łapy: szansa na cały etat