Milenialsi podczas urlopu spędzają 69 minut dziennie na korzystaniu z mediów społecznościowych, jedynie po to by pochwalić się swoją podróżą znajomym. Najczęściej wykorzystują do tego Facebooka (80 proc.) oraz Instagrama (50 proc.)

Według najnowszego badania przeprowadzonego przez Hotels.com Mobile Travel Tracker chwalenie się podróżami w celu zdobycia prestiżu wśród przyjaciół oraz bliższych i dalszych znajomych to nowy trend zauważalny u millenialsów. Ponad 10 proc. podróżujących przyznaje, że pierwszą rzeczą jaką robią po przybyciu do hotelu, jest zrobienie sobie selfie i wrzucenie go do mediów społecznościowych oznaczając hashtagiem #travelgoals.

Ponad to, w czasie wakacji przeciętny polski millenials podczas urlopu spędza 69 minut dziennie na korzystaniu z mediów społecznościowych, jedynie po to by pochwalić się swoją podróżą znajomym. Prawie połowa (48 proc.) 18-29 latków twierdzi, że woli zamieszczać w sieci swoje selfie niż zdjęcia z bliskimi, a smartphone czyni ich bardziej spontanicznymi podczas podróży (46 proc.).

Badanie potwierdza również do niedawna dość nieśmiało wysuwaną teorię, że urządzenia elektroniczne zaczynają zastępować prawdziwe relacje z bliskimi – aż 25 proc. polskich ankietowanych twierdzi, że woli podróżować ze smartfonem niż z partnerem czy partnerką. Dodatkowo, globalne dane pokazują, że coraz więcej millenialsów jest bardziej zaniepokojonych tym, że może im się rozładować telefon (15 proc.) niż sprzeczką z partnerem lub partnerką w czasie podróży (8 proc.).