Mamy mocne miejsce na lotniczej mapie Polski, mówią szefowie działającego już od pół dekady Mazowieckiego Portu Lotniczego. Dodają, że lotnisko to posiada pełną infrastrukturę i ma ogromny potencjał. W bieżącym roku obsłuży ponad 3 miliony pasażerów i jest gotowe na dwukrotne zwiększenie przepustowości, co wymaga rozbudowy, na którą jest przygotowane. Jedynym problemem jest uzyskanie zgody na finansowanie.

Modlin ma wiele zalet, m.in.: dostęp do atrakcyjnego rynku klientów, lokalizacja –40 km od centrum Warszawy, dostępne jest przez całą dobę przez siedem dni w tygodniu.

Grunt pod blokiem na własność zamiast udziału w użytkowaniu wieczystym. Kiedy w końcu nastąpi obiecane przez rząd uwłaszczenie milionów Polaków? Kliknij w ten tekst, a dowiesz się więcej!

To odpowiedź szefów firmy na niedawną prezentację przedsiębiorstwa Polskie Porty Lotnicze, które zdecydowało, że komplementarnym lotniskiem dla Okęcia będzie port w Radomiu. Pod adresem Modlina padało wiele krytycznych opinii, co zdaniem szefów tego ostatniego nie są prawdziwe.

- Nie rozumiem zarzutów pod adresem naszej umowy z Ryanairem, zagwarantowano w niej bowiem, że żaden z kolejnych przewoźników, który chciałby korzystać z Modlina nie będzie w żaden sposób dyskryminowany- zapewnia Piotr Okienczyc, wiceprezes Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa/Modlin.

Okienczyc nie chce oceniać możliwości Radomia, woli mówić o planach Modlina. A te są ambitne. Budowa linii kolejowej sprawi, że dojazd do lotniska położonego 26 kilometrów od centrum stolicy będzie jeszcze szybsze.

Aktualnie lotnisko może obsłużyć w godzinie szczytu 7 samolotów. Aby podwoić tą liczbę plan rozwoju zakłada rozbudowę terminala i rozbudowę płyt postojowych samolotów. Planowana rozbudowa infrastruktury pozwoli na obsłużenie ponad 7 milionów pasażerów rocznie. Spółka planuje rozbudowę z wykorzystaniem wyłącznie pieniędzy komercyjnych - 60 mln zł pozyskanych z emisji obligacji, które byłyby spłacane z zysków portu.

Jedynym istotnym powodem braku kolejnych przewoźników jest istniejące ograniczenie przepustowości lotniska Warszawa/Modlin i zablokowana przez PPL możliwość jego rozbudowy.

Obejrzyj wideo:

60 Sekund Biznesu: Lot z Berlina czy Okęcia? Zależy od oferty

PRZECZYTAJ, BO WARTO: