Firma Solaris Bus & Coach S.A. podpisała kolejny kontrakt na dostawę autobusów elektrycznych. Tym razem do grona państw, w których jeżdżą bezemisyjne pojazdy wyprodukowane w Bolechowie dołączy Rumunia. Rumunia jest jednym z 32. państw świata, do których do tej pory firma dostarczyła blisko 15 000 pojazdów.

Flotę rumuńskiego miasta Kluż-Napoka może zasilić nawet do 30 Solarisów Urbino 12 electric. Pasażerowie będą mogli podróżować pierwszą dostarczoną partią autobusów już wiosną 2018 roku.

Umowa ramowa podpisana między Solarisem a władzami miasta Kluż-Napoka obejmuje dostarczenie do 30 sztuk całkowicie bezemisyjnych pojazdów w okresie najbliższych trzech lat. W tym czasie każdorazowo podpisywany będzie osobny kontrakt zamówieniowy na realizację dostaw w poszczególnych latach.

Pierwsze zamówienie na 11 autobusów będzie zrealizowane w ciągu najbliższych dziewięciu miesięcy. Projekt jest częściowo finansowany ze środków Rumuńsko-Szwajcarskiego Programu Współpracy. Operatorem zostanie CTP Transport Company, które dysponuje już flotą 40 przegubowych Urbino.

Dwunastometrowe Urbino electric będą wyposażone w napęd polskiego producenta, firmę Medcom. W modelu dla rumuńskiego przewoźnika zamontowany zostanie silnik centralny o mocy 160 kW i baterie trakcyjne o pojemności 200 kWh.

Wprowadzenie do floty autobusów elektrycznych oznacza także inwestycję w infrastrukturę ładowania, która obejmie budowę 11 stacji wolnego ładowania i dwie stacje szybkiego ładowania za pomocą pantografów.

W autobusach dla Kluż-Napoka będzie zamontowana m.in. klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej, a także pełny zestaw monitoringu na zewnątrz i w środku pojazdu. Ponadto w elektrycznych Urbino będzie możliwość korzystania z darmowego dostępu do WiFi.

Czytaj też:
Sejm uchwalił nowe prawo o szybkiej eksmisji na bruk. Czy teraz może ona spotkać każdego lokatora?

Zamówienie realizowane przez Solarisa jest pierwszym w Rumunii kontraktem na autobusy elektryczne. Historia współpracy podpoznańskiego producenta z krajem położonym nad Morzem Czarnym jest jednak znacznie dłuższa. Pierwszy wyprodukowany dla rumuńskiego przewoźnika pojazd (dwunastometrowe Trollino) wyjechał z Bolechowa ponad 15 lat temu, a łączna liczba zamówionych autobusów przekroczyła już 170 sztuk.

Obejrzyj wideo
60sekundBIZNESU - Dlaczego w Polsce tak ciężko prowadzić firmę?