Rok 2009 był przełomowy dla naszej firmy – mówi Grzegorz Dworakowski, dyrektor pionu handlowego PMB S.A. – Szczególnie w drugiej połowie roku zwiększyliśmy naszą sprzedaż.

Przedsiębiorstwo Mięsne Białystok S.A ma odbiorców we wszystkich sieciach handlowych i dyskontowych w całej Polsce. Znaczna część produkcji sprzedawana jest już od dziesięcioleci na eksport.

Białostockie produkty można znaleźć w sklepach mięsnych Belgii, Danii, Hiszpanii oraz Rumunii. Zachodni partnerzy przedsiębiorstwa cenią sobie bardzo wysokiej jakości wędliny surowo dojrzewające, suche, jak również wyroby konserwowane.

Firma przez cały czas stara się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów i rozszerza asortyment. Każdego miesiąca pojawia się około osiem nowych produktów. Produkcyjnymi hitami ubiegłego roku w PMB okazała się grupa produktów drobiowych, stale rozszerzana, oraz wyroby z dziczyzny – zarówno wędliny jak i konserwy.

Przedsiębiorstwo zatrudnia ponad 600 osób w zakładzie o powierzchni prawie 11 ha. Zatrudnienie dostosowywane jest do potrzeb rynku, firma stale zleca też usługi firmom zewnętrznym.

W najbliższym czasie białostocka spółka planuje przede wszystkim rozwijać się dystrybucyjnie.

– W tej chwili posiadamy osiem własnych centrów logistycznych i pracujemy nad stworzeniem kolejnych – zaznacza Grzegorz Dworakowski. – Nadal będą powstawać też nowe sklepy.

Kilka dni temu w Białymstoku otwarty został kolejny sklep „U Rzeźnika”. To już 17 sklep tej sieci w Białymstoku. W sumie spółka ma 131 placówek w całej Polsce, w tym 115 franczyzowych.

Jako pierwsza firma mięsna w Polsce PMB osiem lat temu, uzyskało certyfikat jakości ISO 9001. Posiada także wdrożony i sprawnie działający system HACCP. W 2009 roku firma została uhonorowana godłem „Teraz Polska” za produkcję Kindziuka.

Firma w liczbach

Zatrudnienie – 614 osób

Wartość eksportu – 50 mln 800 tys zł

Wartość inwestycji – 2 mln 600 tys. zł

Przychody netto – 281 mln zł