Jak wynika z najnowszego raportu Głównego Urzędu Statystycznego, podmioty z sektora MŚP (małych i średnich przedsiębiorstw) stanowią ponad 99 proc. wszystkich firm w Polsce. Większość z nich korzysta z samochodów. - Dostępne dotychczas rozwiązania zarządzania firmową flotą dedykowane były przede wszystkim dla dużych, posiadających nawet kilkaset samochodów przedsiębiorstw. Rzecz w tym, że pod względem ilościowym stanowią one niewielki ułamek całego rynku – mówi Łukasz Bazarewicz, prezes wywodzącej się z Białegostoku Grupy Martom i twórca Flotimo.
Jednak nie tylko firmy są odbiorcami Flotimo. Platforma cieszy się także coraz większym zainteresowaniem serwisów samochodowych, chcących nawiązać współpracę. Co o tym decyduje?
- Przede wszystkim ułatwiamy utrzymywanie raz pozyskanych klientów – zdradza Łukasz Bazarewicz. I dodaje: - Użytkownicy Flotimo mają możliwość korzystania z usług dowolnie wybranego Punktu Partnerskiego. W mniejszych miejscowościach na ogół jest to jedna placówka danego typu (np. serwis oponiarski, myjnia czy stacja kontroli pojazdów), w praktyce więc współpracujący z nami podmiot może być niemal pewny, że klient powróci właśnie do niego.
Do tego dochodzi także istotne podniesienie atrakcyjności oferty - dzięki wykorzystaniu funkcjonalności platformy serwis może się wyróżnić na tle konkurencji. Co więcej, promocja Flotimo stanowi też promocję poszczególnych punktów.
- W naszym przekonaniu ogromną rolę odgrywają także klarowne warunki współpracy i usprawnienia całego procesu. Przykładowo, ceny usług i roboczogodzin wgrywamy od razu do systemu, co skraca czas potrzebny np. na wykonanie kosztorysu. Oprócz tego, dzięki aplikacji mobilnej autoryzacja naprawy trwa tylko chwilę, minimalizując niepotrzebne przestoje na stanowisku roboczym – wyjaśnia pomysłodawca Flotimo.
Twórcy platformy nie ingerują przy tym w dotychczasowy łańcuch dostaw w Punkcie Partnerskim ani nie narzucają określonej marki produktów. Przynależność do Flotimo nie wiąże się także z żadnymi dodatkowymi kosztami czy koniecznością ponoszenia ryzyka.
- Jedyne, czego wymagamy, to wzajemnej otwartości oraz przestrzegania najwyższych standardów profesjonalnej obsługi. Wszystko to sprawia, że serwisów pragnących nawiązać z nami współpracę jest coraz więcej – dodaje prezes Grupy Martom.
Obecnie w skład Grupy Martom, która powstała w 2012 roku, wchodzą:
- Dywizja Centrów Motoryzacyjnych Martom
- Dywizja Sprzedaży Internetowej – sklep internetowy AlejaOpon.pl
- Dywizja Dystrybucji Hurtowej - Dywizja Obsługi Flotowej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?