Spółka Glosel to właściciel internetowej księgarni Taniaksiazka.pl i sklepu Bee.pl. Firma systematycznie wdraża rozwiązania w duchu less waste i propaguje ekologię w życiu codziennym. Tym razem postanowiła wesprzeć chroniony gatunek.
– W dobie zmian klimatycznych i coraz większego zanieczyszczenia środowiska na przedsiębiorcach spoczywa obowiązek wprowadzania proekologicznych rozwiązań. Tylko dzięki nim jesteśmy w stanie zmniejszyć negatywny wpływ prowadzenia biznesu na naszą planetę. Marki należące do Glosel opierają się na sprzedaży internetowej, dlatego robimy wszystko, aby zminimalizować ilość odpadów tworzonych w czasie pakowania przesyłek i wdrażamy przyjazne środowisku zamienniki plastiku. W sierpniu poszliśmy o krok dalej – w ramach świętowania urodzin Bee.pl podjęliśmy działania na rzecz ochrony pszczół na białostockich terenach – mówi Łukasz Kierus, Prezes Zarządu spółki Glosel.
Na dachu siedziby spółki Glosel stanęły trzy ule – każdy z nich dedykowany jest jednej z marek: Bee.pl, TaniaKsiążka.pl oraz Glosel. W ulach tych zamieszkuje już ok. 30-40 tys. pszczół rasy Krainka Prima. Pochodzą z jednej z podlaskich pasiek, a opiekę nad nimi sprawuje zaprzyjaźniony pszczelarz. Pierwszego miodu pracownicy spodziewają się w przyszłym roku.
- Planujemy obdarowywać nim naszych stałych klientów, kontrahentów czy gości biura, a część zbiorów być może przekażemy też na cele charytatywne. To nie koniec naszej przygody z pszczołami – na wiosnę zorganizujemy akcję budowania domków dla dzikich owadów zapylających – informuje Anna Wodzyńska-Szklanko, Brand Manager sklepu Bee.pl.
To nie koniec działań na rzecz pszczół, jakie marka Bee.pl wdraża do programu. We wsi Radule, oddalonej o 30 kilometrów od Białegostoku, założono łąkę kwietną. W miejscu tym pszczoły będą mogły zdobywać pożywienie.
- Warto podkreślić, że łąki kwietne to nie tylko źródło pożywienia dla pszczół, ale też miejsce schronienia i rozmnażania. Naszą łąkę wysialiśmy na powierzchni ok. 10 arów, ale można je tworzyć również w przydomowych ogródkach do czego wszystkich zachęcamy! – mówi Anna Wodzyńska ze sklepu internetowego Bee.pl.
Prezes Zarządu spółki Glosel jest przekonany, że poprzez swoje działania, zachęci do wspierania ekologii inne okoliczne przedsiębiorstwa.
- Chcemy zainspirować inne firmy do brania odpowiedzialności za środowisko i podejmowania aktywności na jego rzecz. Nawet z pozoru niewielka pomoc znaczy bardzo dużo dla zagrożonej fauny i flory. Poszukiwanie ekologicznych rozwiązań oraz troska o naturę powinna stać się obowiązkiem i celem każdego świadomego przedsiębiorcy – dodaje Łukasz Kierus.
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?