W przyszłości chciałabym zostać architektem, dlatego wybrałam te zajęcia - mówi Sandra Nika Socharczuk.
- Ja również wybieram się na architekturę, a każda dodatkowa lekcja pozwala mi się rozwijać - dodaje Iwona Miluska.
Uczennice VI Liceum Ogólnokształcącego biorą udział w projekcie finansowanym z funduszy unijnych. Ich grupa otrzymała 30 sztalug i podręczniki, z których uczą się architektury.
- To są zajęcia dodatkowe - wyjaśnia Elżbieta Tarnowska, asystentka dyrektora VI Liceum Ogólnokształcącego. - Realizujemy dwie ścieżki. Jedną z nich jest ścieżka matematyczno-językowa, czyli matematyka i język angielski. Drugą jest grafika komputerowa i rysunek architektoniczny.
Ten właśnie wybrali uczniowie klasy o profilu architektonicznym.
- Do tej pory rysowaliśmy przedmioty i zmienialiśmy ich funkcję - mówi Bogdan Marszeniuk, nauczyciel plastyk. - Przez najbliższy miesiąc zajmiemy się rysunkiem architektonicznym, czyli na płaskiej powierzchni będziemy tworzyć formy przestrzenne.
Na tych zajęciach każdy znajdzie coś dla siebie.
- Pewniej czuję się w rysunku artystycznym malując pejzaże - mówi Iwona. - Na zajęciach chciałabym nauczyć się projektowania.
Nie każdy mógł zostać uczestnikiem warsztatów. Ale ci, którym się udało, są z nich bardzo zadowoleni.
- Gdybym nie dostała się tutaj, to z pewnością chodziłabym na zajęcia do MDK-u - mówi Nika. - W przyszłości bardzo chciałabym studiować architekturę na Politechnice Białostockiej, a takie warsztaty z pewnością mi w tym pomogą.
Zajęcia nie tylko przygotowują uczniów do przyszłego zawodu architekta. Pozwalają im również rozwinąć wyobraźnię, a co za tym idzie i zmysł artystyczny. Bo jak twierdzi Bogdan Marszeniuk, plastyk prowadzący zajęcia, można tu znaleźć talenty, z których w przyszłości mogą wyrosnąć prawdziwi artyści.
- Dzięki tym zajęciom młodzież ma okazję rozwijać swoje zainteresowania - dodaje Elżbieta Tarnowska. - Niektórzy rodzice nie mogą sobie pozwolić na finansowanie dodatkowych zajęć dla swoich dzieci. A ten projekt to duże odciążenie dla ich kieszeni.
Uczniowie, którzy wybrali ścieżkę matematyczno-językową mogą liczyć na pomoc w wyrównaniu poziomu umiejętności w nauce. Przyda się to przede wszystkim tym, którzy mają zamiar przystąpić do matury z języka angielskiego. Unijny projekt potrwa do końca czerwca przyszłego roku. Wtedy młodzież otrzyma certyfikaty jego ukończenia.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?