W tym roku najwyżej w rankingu spośród podlaskich firm uplasowała się "Mlekovita" należąca do SM Mlekovita z Wysokiego Mazowieckiego. Marka zajęła 9 miejsce - zaraz za bankiem Pekao i przed siecią telefonii komórkowej "Play".
Kolejna podlaska marka w rankingu należy do Kompanii Piwowarsiej i jest nią piwo "Żubr", które wylądowało na 21 miejscu rankingu - zaraz za cyfrowym Polsatem i nad wódką Czystą de Luxe.
Pierwszą pięćdziesiątkę zamyka mleko "Łaciate" spółdzielni mleczarskiej Mlekpol z Grajewa. Dwa miejsca niżej jest "Absolwent" z białostockiego Polmosu. Na sześćdziesiątym miejscu znalazła się marka "Piątnica" z Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej o tej samej nazwie.
Poza pierwszą setką - na 120 pozycji uplasowała się "Żubrówka" - druga marka białostockiego Polmosu, która znalazła się w zestawieniu.
Najsilniejszą polską marką jest w tym roku "Orlen", na drugim miejscu jest PKO Bank Polski, a na trzecim - Telekomunikacja Polska.
"Najcenniejsze polskie marki" to pierwszy w Polsce ranking marek oparty na kryteriach finansowych, a nie jakościowych (według szacowanych wartości marek wyrażonych w kategoriach pieniężnych) organizowany jest przez gazetę "Rzeczpospolita". Zrobiła ona przegląd największych i najsilniejszych marek zbudowanych na polskim rynku. Weryfikacja dotyczyła tego na ile rozpoznawalność, prestiż, lojalność i inne miary jakościowe wpływają na wartość marki.
Ranking ogranicza się do marek konsumenckich.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?