MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Podpisano umowy na budowę kolejnych podlaskich odcinków S19: Haćki – Bielsk Podlaski oraz Boćki – Malewice

OPRAC.: wal
Odcinki Haćki-Bielsk Podlaski oraz Boćki-Malewice mają być gotowe za cztery lata
Odcinki Haćki-Bielsk Podlaski oraz Boćki-Malewice mają być gotowe za cztery lata GDDKIA/Archiwum. Krzysztof Nalewajko
Kolejne dwa podlaskie odcinki przyszłej drogi ekspresowej S19 przekazane do realizacji: Haćki-Bielsk Podlaski oraz Boćki-Malewice. W sumie to 25 kilometrów "eski". Mają być gotowe w 2025 roku.

Via Carpatia to droga życia, strategiczny cel dla Polski i innych państw - mówił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podczas podpisania umów z wykonawcami.

Fragment S19 Haćki - Bielsk Podlaski Zachód będzie miał 9 kilometrów długości i ominie miasto od zachodu, wyprowadzając tym samy tranzyt na osi północ - południe poza Bielsk Podlaski. Wybudowane zostaną dwa węzły (Bielsk Podlaski Północ i Bielsk Podlaski Zachód). W ramach zadania powstanie siedem wiaduktów i dwanaście przejść dla małych i dużych zwierząt. Ponadto zgodnie z decyzją środowiskową powstaną m.in. ogrodzenia zabezpieczające przed przedostawaniem się zwierząt na drogę, zbiorniki kompensacyjne dla płazów i nasadzenia na obszarze ponad 3 ha. Kontrakt o wartości 325,98 mln zł zrealizuje firma Budimex.

Z kolei droga ekspresowa S19 na 16 kilometrowym odcinku Boćki - Malewice ominie Boćki i Dziadkowice wyprowadzając z nich ruch. Realizowana będzie w przekroju 2x2 (dwie po dwóch pasach ruchu) i przyzwala do ciężkiego ruchu 11,5 tony na oś. Rodzaj konstrukcji (asfaltowa lub cementowa) będzie wybrany przez wykonawcę na etapie projektu budowlanego. Wraz z jezdnią powstanie dziesięć wiaduktów i sześć przejść dla zwierząt. Tutaj też decyzja środowiskowa, oprócz standardowych urządzeń ochrony środowiska, przewiduje siatkę dogęszczającą i nasadzenia na obszarze ok. 5,7 ha. Realizacja tego fragmentu S19 kosztować będzie ponad 344,58 mln zł

- Strabag wybuduje kolejny odcinek, tak potrzebnej i oczekiwanej inwestycji drogowej we wschodniej Polsce, będącej jednocześnie częścią tranzytowej trasy wiodącej z Północy na Południe Europy. Cieszy fakty powierzenia STRABAG realizacji ważnej części szlaku drogowego, tym bardziej, że budujemy obecnie blisko 50 km tej drogi na południe od Lublina - zaznaczył Waldemar Wójcik, członek zarządu STRABAG.

Podpisane w poniedziałek umowy finalizują kolejne dwa z dziesięciu przetargów ogłoszonych w 2020 roku na budowę drogi ekspresowej S19 w woj. podlaskim: jest już w realizacji 81 km szlaku Via Carpatia (na osi północ - południe).

Na podpisanie umów czekają jeszcze dwa podlaskie odcinki Via Carpatii: Bielsk Podlaski - Boćki (GDDKIA czeka na wyjaśnienia do złożonej oferty) oraz Malewice - Chlebczyn (trwa kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych).

Poza szlakiem Via Carpatia powstaje jeszcze 15,8 km dwujezdniowej drogi od Kuźnicy (granica z Białorusią) do Sokółki. Początkowe 5,25 km w klasie GP (droga główna ruchu przyspieszonego), a dalsze 10,5 km w standardzie drogi ekspresowej S19.

od 7 lat
Wideo

Zamach na Roberta Fico. Stan premiera Słowacji jest poważny.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny