Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Oszustwo na pracownika banku. 62-letni mieszkaniec powiatu ostrowskiego stracił ponad 60 tysięcy złotych

OPRAC.:
Beata Modzelewska
Beata Modzelewska
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne Fot. 123rf
Mieszkaniec powiatu ostrowskiego padł ofiarą oszusta. Uwierzył, że rozmawia z pracownikiem banku, stracił ponad 60 tysięcy złotych.

W środę 24 kwietnia 2024 mieszkaniec powiatu ostrowskiego zgłosił oszustwo "na pracownika banku".

Do 62-latka zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika jego banku z działu "do spraw przestępczości finansowej".

- Rozmówca zapytał 62-latka, czy zlecał jakiekolwiek transakcje na swoim rachunku bankowym. Gdy 62-latek zaprzeczył rozmówca przekazał, że odnotowano trzy takie transakcje i aby je zablokować skontaktuje się z nim inny pracownik banku. Po chwili 62-latek odebrał kolejny telefon, tym razem od osoby podającej się za pracownika banku "z działu bezpieczeństwa". Rozmówca przekazał, że aby odzyskać pieniądze z tych transakcji 62-latek musi postępować wg jego instrukcji. W tym celu mężczyzna zalogował się do swojego rachunku firmowego i wygenerował 5 czeków blik na kwotę 20 tys. złotych. Pieniądze zostały wypłacone od razu przez oszustów w bankomacie. Następnie 62-latek miał przelać wszystkie pieniądze ze swoich pozostałych kont na jeden rachunek bankowy. Potem mężczyzna miał czekać na dalsze instrukcje "departamentu bezpieczeństwa". Po chwili polecono mężczyźnie aby wypłacił wszystkie pieniądze w bankomacie. Gdy 62-latek to zrobił miał następnie wpłacić pieniądze do wpłatomatu wybierając 6-cyfrowe kody podawane przez "rzekomego pracownika banku". Gdy mężczyzna zapytał dlaczego nie może ich wpłacić po prostu w placówce banku rozmówca stwierdził, że jeden z pracowników jego banku w Ostrowi Mazowieckiej może być zamieszany w zlecenie transakcji na jego koncie. Gdy 62-latek wpłacił wszystkie pieniądze usłyszał od rozmówcy, że na jego dane złożono wniosek o pożyczkę. Dopiero wtedy mężczyzna postanowił odwiedzić placówkę swojego banku gdzie usłyszał, że padł ofiarą oszustwa. Podczas całej procedury oszustwa 62-latek odebrał łącznie 6 połączeń, rozmowy z oszustami trwały kilka godzin. Niestety zbytnia ufność w rozmowie z nieznaną osobą kosztowała 62-latka stratę ponad 60 tysięcy zł - sposób działania oszustów podaje ostrowska policja.

To już kolejny mieszkaniec powiatu ostrowskiego oszukany na "pracownika banku".

- Niestety podstawowy błąd jaki popełniają mieszkańcy, to zbytnia ufność osobom, z którymi rozmawiają przez telefon. W trakcie takiej rozmowy nie ma możliwości zweryfikowania tożsamości rozmówcy. Dlatego po odebraniu takiego telefonu należy od razu zakończyć rozmowę i odwiedzić placówkę swojego banku. Takie połączenia realizowane są w godzinach pracy banku, więc jedna wizyta może uchronić nas przed stratą wszystkich oszczędności. Przestrzegamy przed dokonywaniem przelewów na inne numery rachunków bankowych podanych przez rozmówców. Postępując w ten sposób ułatwiamy zadanie oszustom - ostrzega ostrowska policja.

Zobacz inne materiały z powiatu ostrowskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki