Długo można wyliczać efekty, jakie daje się na ścianach, szafach, drzwiach, fasadach wieżowców osiągnąć z zastosowaniem nowoczesnych fototapet.
- Ta technika pełni dziś funkcje dekoracyjne, kreujące przestrzeń czy informacyjne; każdą oddzielne i wszystkie razem – podkreśla Krzysztof Karmasz, który na początku tego roku razem z Jakubem Masłowskim założył w Białymstoku agencję reklamową AZ Design. Trzon zespołu tworzy z nimi jeszcze Daniel Matejczyk, a grono współpracowników jest w zasadzie nieograniczone, bo dostosowywane do konkretnego zamówienia.
- Przyjmujemy zlecenia zarówno od osób prywatnych, jak i firm. Działamy i pod swoim logo, i na zlecenie innych – precyzuje Jakub Masłowski. - Możemy zaprojektować i wydrukować wizytówki, ale też przygotować szyldy czy kasetony zgodnie z koncepcją kampanii reklamowej przedsiębiorstwa. Nie jest dla nas problemem oklejenie całej floty samochodowej, ani wyprodukowanie banerów czy roll-upów – zapewnia.
To on w firmie jest od projektowania. Ma kilkuletnie doświadczenie współpracy reklamowej z firmami. Natomiast technicznym guru AZ Design w zakresie fototapet jest Krzysztof Karmasz. Przez dziesięć lat pracował za granicą, gdzie poznawał europejskie trendy i technologie współpracując z wielkimi korporacjami.
– Mamy na swoim koncie na przykład wyklejenie ściany o wysokości 30 metrów i szerokości 20 metrów - opowiada. – Fototapety są znane od dziesiątków lat, ale obecnie mamy do dyspozycji przede wszystkim nieograniczony wręcz wybór wzorów i dużo większą paletę efektów optycznych wynikających z rozwoju technik komputerowych. Zamiast kłaść, jak dawniej, panele na ścianę, ludzie kładą udającą je fototapetę. Przekonałem się za granicą, że ta branża ma przed sobą przyszłość i ogromne możliwości. Jest kapitalnym narzędziem kreowania designu pomieszczeń.
- Obserwując trendy można zauważyć, że motywem-evergreenem jest zieleń, niebo, natura. Czy to w mieszkaniach czy np. w lokalach – dodaje Krzysztof Karmasz. – Firmy lubią też wrzucać na ściany najbardziej charakterystyczne widoki z ich miast. W Paryżu wieża Eiffla. W Londynie London Eye. W przedsiębiorstwach oczywiście często są to elementy nawiązujące do ich działalności.
Ekipa AZ Design zdecydowała się na wprowadzenie do swojej oferty takiej właśnie specjalizacji po badaniach rynku.
– Wynikła z nich, że szukając profesjonalnego wykonania fototapet na przeróżnych powierzchniach, mieszkańcy Białegostoku zdani są przede wszystkim na firmy nie tylko spoza miasta, ale wręcz spoza regionu – zaznacza pan Krzysztof. I podkreśla, że akurat AZ Design nie współpracuje z klientem tylko przy wydruku fototapety zgodnej z jego gustem i potrzebami, ale także kładzie ją na dowolnej powierzchni. To oni sprawdzają ściany, robią pomiary, wizualizację. Po akceptacji drukują dany motyw na swoich maszynach i umieszczają go w zaplanowanym miejscu.
- Zazwyczaj jest tak, że w jednym miejscu zamawia się fototapetę, a w drugim ekipę, która ją instaluje – uzupełnia Jakub Masłowski. – U nas załatwia się wszystko. Od A do Z.
- To ma znaczenie – dodaje Krzysztof Karmasz. – Bo od początku mamy w jednym palcu wiedzę i o właściwościach produktu, i o efekcie, jaki chce osiągnąć nasz klient. I wiemy, że oferujemy produkt trwały, o bardzo dobrej jakości druku. Umiemy go zabezpieczyć. To wszystko bierze się z doświadczenia.
- Do nas często bardzo ludzie przychodzą z polecenia: jeden klient przekazuje informacje i opinie o nas drugiemu. Te rekomendacje świadczą o naszej jakości - zapewnia Daniel Matejczyk, trzeci w podstawowej ekipie AZ Design.
A jak ceny? – Z nam nie trzeba działać w ciemno. Mamy na stronie kalkulator. Można poznać cenę zarówno fototapety, jak i wydruku, i wyklejenia – podkreśla Jakub Masłowski.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?