Planowany rozkład stacji
(fot. Oprac. graf. Marcin Szymaniuk)
- Mamy potencjał - oświadcza Robert Zaborski, zastępca dyrektora do spraw techniczno-eksploatacyjnych z Podlaskich Zakładów Przewozów Regionalnych. - Staramy się przekonać władze Białegostoku i województwa do włączenia kolei w rozwój transportu publicznego miasta.
Wstępny projekt PKP zakłada wykorzystanie istniejących stacji, które znajdują się w obrębie aglomeracji białostockiej. Szybką koleją miejską można byłoby dojechać do istniejących stacji jak Lewickie, Białystok Fabryczny, Wasilków, Starosielce oraz Bacieczki. Szynobusy zatrzymywałby się również w Fastach, Niewodnicy, Klepaczach oraz na przystanku Białystok Wiadukt i Białystok Stadion.
Żeby obsłużyć białostoczan trzeba byłoby uruchomić dodatkowe połączenia. Tutaj potrzebna jest zgoda marszałka województwa. Bo szynobusy, które wykorzystuje PKP należą do samorządu.
Konieczne są również uzgodnienia z miastem. Zgodnie z planami PKP białostockie przystanki kolejowe miałyby być włączone do sieci komunikacji miejskiej.
Kolejnym pomysłem jest wprowadzenie wspólnego biletu. W ramach zintegrowanej komunikacji miejskiej podróżni posiadający elektroniczną kartę miejską mogliby jeździć pociągiem w obrębie uzgodnionej strefy.
- Rozwiązanie to doskonale sprawdza się w aglomeracji warszawskiej oraz w Krakowie - przekonuje Zaborski.
Czy kolej miejska jest potrzebna w Białymstoku? Skomentuj na forum, zagłosuj w sondzie, napisz: [email protected].
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?