Wytrwałość ludzka, determinacja, wynalazki i obyczaje. Poznaj Tajemnice Państwa Podziemnego

Zdjęcia archiwalne oraz rekonstrukcje, wypowiedzi świadków historii i ekspertów. Zapraszamy do obejrzenia czteroodcinkowego programu historycznego, wyprodukowanego przez Polska Press we współpracy z Muzeum Powstania Warszawskiego.

Dowiedz się więcej
Zwiń
Obejrzyj wideo
Intermodalny Węzeł Komunikacyjny w Białymstoku...

Intermodalny Węzeł Komunikacyjny w Białymstoku (wizualizacje)

(adek) na podst. bialystok.pl

Kurier Poranny

Aktualizacja:

Kurier Poranny

Intermodalny Węzeł Komunikacyjny Białystok
1/19
przejdź do galerii

Intermodalny Węzeł Komunikacyjny Białystok ©UM Białystok

Intermodalny Węzeł Komunikacyjny to nowa inwestycja w rejonie dworca PKP i PKS w Białymstoku. Węzeł Komunikacyjny. Jest to kolejny krok w stronę rozwoju komunikacyjnego Białegostoku.
- Wybrana koncepcja Intermodalnego Węzła Komunikacyjnego w rejonie dworca PKP i PKS zapewni dalszy rozwój komunikacyjny Białegostoku - mówi Katarzyna Ramotowska z Biura Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Białymstoku. - Nowe centrum przesiadkowe poprawi układ komunikacyjny w mieście.

Intermodalny Węzeł Komunikacyjny pozwoli zsynchronizować różnego rodzaju środki transportu w naszym mieście.
Jego celem jest jak największa integracja komunikacji miejskiej z autobusową komunikacją regionalną i transportem kolejowym. Ułatwi to zarówno mieszkańcom, jak i pasażerom sprawne i szybsze przemieszczanie się po Białymstoku. Powstanie też tunel uwzględniający potrzeby autobusów, rowerzystów i pieszych.

- Koszt inwestycji to ponad 145 mln złotych, z czego ponad 125 mln zł to wsparcie Unii Europejskie - dodaje Katarzyna Ramotowska.

Intermodalny Węzeł Komunikacyjny Białystok - koncepcja obejmuje:

1) utworzenie centrum przesiadkowego w Białymstoku w okolicy dworców PKP i PKS,

2) budowę/przebudowę układu drogowego wokół centrum zapewniającego sprawne funkcjonowanie komunikacji miejskiej, wraz z działaniami mającymi na celu uprzywilejowanie autobusów komunikacji miejskiej w ruchu poprzez:

- budowę tunelu dla autobusów, rowerów i pieszych pod torami PKP na przedłużeniu ul. św. Rocha i ul. Zwycięstwa,

- przebudowę skrzyżowania ul. Zwycięstwa/ul. Kolejowa,

- przebudowę skrzyżowania ul. Bohaterów Monte Cassino/ul. Kard. S. Wyszyńskiego,

- budowę skrzyżowania ul. Bohaterów Monte Cassino/ul. Łomżyńska,

- przebudowę skrzyżowania ul. Bohaterów Monte Cassino/ul. M. Kopernika,

- budowę skrzyżowania ul. Łomżyńska /ul. M. Kopernika,

- przebudowę ul. Św. Rocha,

- przebudowę ul. Bohaterów Monte Cassino,

- budowę przedłużenia ul. Bohaterów Monte Cassino,

- przebudowę ul. Łomżyńskiej.

Więcej na ten temat przeczytasz w poniedziałkowym papierowym wydaniu Kuriera Porannego.

Komentarze (17)

Wszystkie komentarze (17) forum.poranny.pl

PREMIERY

SAMOCHODY UŻYWANE

  • Używany Volkswagen Golf V. Już nowoczesny, ale ciągle solidny

    Używany Volkswagen Golf V. Już nowoczesny, ale ciągle solidny

  • Hyundai i20 I (2008-2014). Warto kupić?

  • Test używanej Honda Civic VI (1995-2001). Japończyk nie do zdarcia

  • Ford Kuga (2008–2012). Wady i zalety

  • PRZEPISY

    PORADY

  • Serwisowanie instalacji LPG. Co trzeba sprawdzić?

    Serwisowanie instalacji LPG. Co trzeba sprawdzić?

  • Czy należy się bać LPG? Plusy i minusy instalacji gazowych

  • Dzień Bezpiecznego Kierowcy. Mity na temat pierwszej pomocy

  • Dwumasowe koło zamachowe. Jak wydłużyć jego życie?

  • RAPORTY

  • ITD nie próżnuje. 105 zdjęć z fotoradaru dziennie!

    ITD nie próżnuje. 105 zdjęć z fotoradaru dziennie!

  • Najmocniejsze auta hybrydowe

  • Polecane pięciolatki – minivany, crossovery oraz SUV-y

  • Samochód z USA. Amerykańskie auta do 35 tysięcy złotych