Te zajęcia są nie tylko bardzo ciekawe, ale i przeprowadzane w fajnej formie - chwali Katarzyna Czyżewska, nauczycielka ze Szkoły Podstawowej nr 34 w Białymstoku. - Dzieci podchodzą do nich z dużym entuzjazmem i czynnie uczestniczą w dyskusji.
Po wakacyjnej przerwie straż miejska rozpoczęła kolejny cykl zajęć dotyczących zasad ruchu drogowego przeprowadzanych w białostockich szkołach. Tym razem strażnicy odwiedzili Szkołę Podstawową nr 34.
- Zaczynamy zawsze od lekcji teoretycznej - mówi Małgorzata Doroszkiewicz ze straży miejskiej. - W zależności o szkoły i wieku uczniów są to 3-4 godziny lekcyjne. Najpierw wyświetlany film, na którym przedstawiona jest konkretna sytuacja na drodze, po czym omawiamy z dziećmi zasady zachowania, pierwszeństwo przejazdu, znaczenie znaków drogowych.
Zajęcia skierowane są do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Wiele z nich zna już niektóre znaki i chętnie zabiera głos podczas zajęć ze strażnikami.
- Dzieci opowiadają o swoich drogowych przygodach, komentują jazdę rodziców, a także wykroczenia kierowców - mówi Małgorzata Doroszkiewicz. - Dzięki temu łatwiej nam jest nawiązać z nimi kontakt i wytłumaczyć różne rzeczy.
Po ćwiczeniach teoretycznych czas na praktykę. Dzieci wraz ze strażnikami przenoszą się do mobilnego miasteczka rowerowego.
- Na początku omawiamy wszystkie znaki i kolejność przejazdu po miasteczku - mówi Małgorzata Doroszkiewicz. - Podczas jazdy dzieci są pod naszą opieką. Zwracamy uwagę, aby nie popełniały błędów.
Każda szkoła, która chciałaby skorzystać z pomocy straży miejskiej w przygotowaniu uczniów do egzaminu na kartę rowerową, powinna skontaktować się ze strażą telefonicznie 85 869 68 27 lub mailowo [email protected]
Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?