MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Mafia II - powrót do Empire City

(wkw)
Fot. 2K Czech
Pierwsza część gry Mafia była naprawadę bardzo dobrą produkcją. Konkurowała, często udanie, z GTA 3. Czy jej twórcy podołają wysokim oczekiwaniom graczy co do kontynuacji?

Akcja gry, podobnie jak w części pierwszej, dzieję się w końcu lat 40 XX ubiegłego wieku. Przenosi nas do nieistniejącego w rzeczywistości miasta Empire City, stworzonego na wzór Nowego Jorku i San Francisco, a więc pojawią się tak charakterystyczne budowle jak Empire State Building czy Most Brooklyński. Głównymi bohaterami części drugiej są dwaj młodzi mężczyźni, Vito i Joe, którzy marzą o wstąpieniu w szeregi mafii. Gra będzie często odnosiła się do swego opierwowzoru, więc znajomość "jedynki" jest wskazana, ale niekonieczna.

O realizm w grze zadba silnik fizyczny Ageia physX. Dzięki niemu interakcja z otoczeniem będzie całkiem spora. Samochody będą się niszczyć podczas stłuczek, będzie je można podziurawić kulami, a także wysadzić w powietrze celnym strzałem w zbiornik paliwa. Nie zabraknie też popularnego ostatnimi czasy systemu krycia się za przeszkodami i prowadzenia zza nich ostrzału, a także elementów walki wręcz.

Podobno ma się też pojawić wpływ aury na prowadzenie rozgrywki. Na śniegu bez odpowiedniego ubrania i opon można zarówno upaść jak i wypaść z drogi. Tak jak w pierwszej części konieczne będzie tankowanie naszych wozów. Dodatkowo będzie można korzystać z restauracji, kupić dom, czy wozić w bagażniku przydatny nam sprzęt.

Sztuczna inteligencja zarówno przeciwników, jak i policji i przechodniów będzie realistyczna i na wysokim poziomie. Przestępcy będą skutecznie się bronić i atakować, policja zacięcie ścigać, a na ulicy może dojść do wypadku zupełnie bez naszego udziału.

Oprawa audiowizualna nie będzie w żadnym stopniu odbiegać od tego do czego już się przyzwyczailiśmy. Pojawi się obsługa DX 10, a podczas rozgrywki liczne filmiki na silniku gry ze świetną mimiką twarzy bohaterów. Miasto liczyć będzie 16 km kwadratowych i będzie "żyło" własnym życiem.

Jedyny problem to brak trybu multiplayer. Gra będzie stawiać wyłącznie na pojedyńczego gracza, ale dzięki temu 700 stron specjalnie napisanego scenariusza zapewni mu wiele godzin dobrej zabawy.

W Mafię II powinniśmy zagrać jeszcze w tym roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny