To był świetny koncert rozpoczętego w poniedziałek 9. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Dawnej im. Julitty Sleńdzińskiej. Do kościoła pw. św. Wojciecha zjechali melomani z całego Białegostoku, ale i okazja była szczególna. Mieli okazję posłuchać gry Simona Standage, wybitnego skrzypka grającego na instrumentach z epoki baroku. To także współzałożyciel The English Concert, jednej z pierwszych formacji, które rozbudziły w świecie fascynację barokiem wykonywanym na historycznych instrumentach, której szefował klawesynista Trevor Pinnock. W Białymstoku na tym instrumencie grała Małgorzata Jaworowska.
Kolejną ważną postacią koncertu była Agata Sapiecha, skrzypaczka barokowa i uczennica Simona Standage. Jest założycielką i kierownikiem artystycznym zespolu Il Tempo.Współpracuje z wieloma polskimi i zagranicznymi zespołami i solistami, szczególnie z Simonem Standagem – tak w repertuarze zespołu Il Tempo, jak i w cyklu koncertów duetów skrzypcowych pt. Barokowy dialog. Występuje jako solistka, wykonując między innymi 6 Sonat i Partit na skrzypce solo J.S. Bacha oraz muzykę średniowiecza i renesansu na rebeku, fideli i mazankach. Koncertuje, biorąc także udział w znaczących festiwalach w Polsce i na świecie. Nagrywa dla radia i telewizji. Nagrała kilkanaście CD.
Ostatnim wydarzeniem tegorocznego Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Dawnej im. Julitty Sleńdzińskiej będzie niedzielny spektakl muzyczny w Teatrze Dramatycznym - Passacaglia „U pana de La Fontaine’a”.
Wykonawcy:
Magdalena Warzecha, Łukasz Kucharski – aktorzy; sceniczna interpretacja tekstów Jeana de La Fontaine’a
Tancerze baletu dworskiego Cracovia Danza: Małgorzata Nabrzeska i Filip Świeczkowski
Judyta Tupczyńska – skrzypce barokowe, koncertmistrz; Magdalena Pilch, Paweł Książkiewicz – flet traverso; Jan Ziemowit Hutek, Patrycja Leśniak – obój barokowy; Szymon Józefowski – fagot barokowy; Justyna Skatulnik – skrzypce barokowe; Marcin Stefaniuk, Małgorzata Feldgebel – altówka barokowa; Jakub Kościukiewicz – wiolonczela barokowa; Anna Wiktoria Swoboda – teorba, gitara barokowa; Jarosław Kopeć – instrumenty perkusyjne
Osmo Nadir – scenografia multimedialna; Romana Agnel – choreografia; Anna Urszula Kucharska – klawesyn, kierownictwo muzyczne, scenariusz; Jolanta Denejko – reżyseria
W programie:
Jean-Henri d’Anglebert, Jean-Féry Rebel, Jean-Babtiste Lully, Jean de La Fontaine
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?