Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kino Forum. Wiosna Filmów w Polsce – odsłona białostocka

(dj)
NEAPOL SPOWITY TAJEMNICĄ
NEAPOL SPOWITY TAJEMNICĄ Plakat filmowy
Siedem nowych filmów z Europy do obejrzenia w kinie Forum. Przedpremierowe pokazy startują 4 maja i potrwają do 10 maja.

To już IV edycja Festiwalu Wiosna Filmów w Polsce. To najlepsze i najciekawsze filmy, które gościły na międzynarodowych festiwalach na całym świecie, oraz takie, które przyciągnęły do kin ponadmilionową publiczność! Można je obejrzeć w Forum przed premierami w Polsce.

IV Wiosna Filmów w Polsce, odsłona białostocka

4-10 maja 2018
Kino Forum, ul. Legionowa 5

IV Wiosna Filmów w Polsce - pokazy - pełny harmonogram

4 maja (piątek)
18:00 FOKSTROT, Izrael, Niemcy, Francja, 108′, bilet 14 zł
20:15 DO ZOBACZENIA W ZAŚWIATACH, Francja, Kanada, 117′, bilet 14 zł

5 maja (sobota)
18:15 UTOYA-22 LIPCA, Norwegia, 90′, bilet 14 zł
20:15 NEAPOL SPOWITY TAJEMNICĄ, Włochy, 113′, bilet 14 zł

6 maja (niedziela)
17:30 OBIETNICA PORANKA, Francja, 131′, bilet 14 zł
20:15 RAMEN. SMAK WSPOMNIEŃ, Singapur, Japonia, Francja, 89′, bilet 14 zł

7 maja (poniedziałek)
18:00 NEAPOL SPOWITY TAJEMNICĄ, Włochy, 113′, bilet 14 zł
20:15 JESIEŃ WE FRANCJI, Francja, 100′, bilet 14 zł

8 maja (wtorek)
18:15 RAMEN. SMAK WSPOMNIEŃ, Singapur, Japonia, Francja, 89′, bilet 14 zł
20:15 FOKSTROT, Izrael, Niemcy, Francja, 108′, bilet 14 zł

9 maja (środa)
18:00 JESIEŃ WE FRANCJI, Francja, 100′, bilet 14 zł
20:00 OBIETNICA PORANKA, Francja, 131′, bilet 14 zł

10 maja (czwartek)
18:00 DO ZOBACZENIA W ZAŚWIATACH, Francja, Kanada, 117′, bilet 14 zł
20:15 UTOYA-22 LIPCA, Norwegia, 90′, bilet 14 zł

Opisy filmów IV edycja Festiwalu Wiosna Filmów w Polsce

DO ZOBACZENIA W ZAŚWIATACH
Nagrodzona pięcioma Cezarami, nominowana do francuskich Kryształowych Globów i Nagród Lumière poruszająca historia przyjaźni silniejszej niż śmierć! Ekranizacja epickiej powieści Pierre’a Lemaitre, uhonorowanej Grand Prix Nagrody Goncourtów określanej mianem „małego Nobla”, w reżyserii Alberta Dupontela!

Listopad 1918 roku. Kilka dni przed zawieszeniem broni, Edward Péricourt, obiecujący artysta i syn milionera, ratuje życie urzędnika Alberta Maillarda. Wyczyn przypłaca straszliwym okaleczeniem. Obaj mężczyźni wcześniej nie mieli ze sobą nic wspólnego poza wojną, ale bezsensowny rozkaz ataku wydany przez porucznika Pradelle’a na zawsze splata ich losy. Jako weterani, Edward i Albert szybko pojmują, że dla powojennej Francji są tylko kłopotem. O wiele cenniejsi są ci, którzy zginęli, a nie ludzkie wraki, którym wojna zabrała wszystko. I gdy wydaje się, że obaj są już straceni dla świata, a triumfatorem będzie Pradelle, który chce zbić fortunę na zwłokach ofiar wojennych, przyjaciele wpadają na pomysł, który pozwoli im odwrócić kartę i wyrównać rachunki z ojczyzną.

OBIETNICA PORANKA
Film Erica Barbiera o miłości matki do syna i syna do matki, na podstawie autobiograficznej powieści Romaina Gary’ego z 1960 roku – urodzonego w Wilnie pisarza, który w latach 20. XX wieku mieszkał z matką Niną Kacew w Warszawie. W jej rolę wcieliła się Charlotte Gainsbourg, która we fragmentach filmu zagrała po polsku, do czego przygotowywała ją polska aktorka Izabela Gwizdak. We francuskiej produkcji wystąpili także Paweł Puchalski (mały Romain) oraz Katarzyna Skarżanka (Aniela, jego niania i przyjaciółka Niny). W epizodach pojawili się też m.in. Marta Klubowicz i Piotr Cyrwus.

Romain Gary naprawdę nazywał się Roman Kacew i był synem rosyjskiej Żydówki, która przed wojną mieszkała w Wilnie a potem w Nicei. Jej marzeniem było, by syn stał się znanym pisarzem i ambasadorem Francji. Miłość matki do syna i syna do matki była tak wielka, że syn realizował marzenia matki, a matka napisała przed śmiercią ponad 250 listów, które w ciągu trzech wojennych lat jej syn otrzymywał wierząc że matka żyje…

Charlotte Gainsbourg wydaje kolejną płytę po 7 latach przerwy.

Źródło: Associated Press

UTOYA, 22 LIPCA
Prezentowane w Konkursie Głównym 68. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie, nowe dzieło Erika Poppe, autora głośnych filmów „Hawaje, Oslo” i „Zniknięcie”.

Spotykamy się z 18-letnią Kają na 12 minut przed pierwszym wystrzałem na wyspie Utøya, 22 lipca 2011 roku, słonecznego dnia, który zapisze się jako najgorszy w historii współczesnej Norwegii. Uczestnicy letniego obozu już wiedzą o bombie zdetonowanej przez Andersa Breivika w centrum Oslo. Ale czy to możliwe, by prawicowy ekstremista był teraz na wyspie? Kilka godzin po zamachu w Oslo, szaleniec otworzył ogień do obozowiczów, zabijając 69 osób i raniąc ponad 100. Film otwierają dokumentalne ujęcia eksplozji, po których następuje próba odtworzenia doświadczeń ofiar drugiego zamachu. Scenariusz powstał na bazie prawdziwych zeznań ocalałych. Reżyser podąża kamerą za Kają, inscenizując feralne kilkadziesiąt minut walki o życie. „Nigdy tego nie zrozumiesz” – mówi bohaterka do telefonu, który pojawia się w kadrze dopiero później. Przede wszystkim bowiem swoje słowa Kaja kieruje do nas, widzów…

RAMEN. SMAK WSPOMNIEŃ
Prezentowany w sekcji Kino Kulinarne 68. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie, nowy film najsłynniejszego singapurskiego reżysera Erica Khoo, autora „Tatsumi”, „12 pięter” i „Bądź ze mną”.

Masato jest młodym kucharzem, specjalizującym się w ramenach. Po nagłej śmierci ojca, chłopak pakuje walizkę i przeprowadza się z Japonii do Singapuru, gdzie ma nadzieję odkryć tajemnicę związku swoich rodziców. Bohater ma przy sobie notatnik – pełen refleksji i starych zdjęć – pozostawiony przez singapurską matkę, która zmarła, gdy Masato był mały. W Singapurze kucharz poznaje Miki, japońską blogerkę i samotną matkę, która pomaga mu odnaleźć wuja, właściciela restauracji Bak Kut Teh. Przy okazji Masato odkrywa, że jego babka wciąż żyje i posiada klucz do tyleż romantycznej, co burzliwej historii miłosnej rodziców chłopaka. Masato wraz babcią spróbują wzajemnie wyleczyć swoje skołatane dusze w kuchni, gdzie wspólnie przygotowywane posiłki staną się czymś więcej niż sumą składników.

JESIEŃ WE FRANCJI
Nowy dramat wielokrotnie nagradzanego czadyjskiego reżysera Mahamata-Saleha Harouna, laureata Nagrody Jury w Cannes za film „Krzyczący mężczyzna”, to nie tylko zdecydowany i ważny głos w palącym temacie uchodźców, ale i refleksja o zderzeniu uczucia dwojga ludzi z wymogami biurokracji.

Bohaterem filmu jest Abbas, szkolny nauczyciel w Republice Środkowej Afryki, który z dwójką dzieci opuszcza swój rozdarty wojną kraj i przenosi się do Francji. Na miejscu Abbas składa wniosek o azyl polityczny, po czym znajduje pracę w markecie spożywczym. W międzyczasie poznaje Francuzkę, Carole, która się w nim zakochuje i oferuje dach jego rodzinie. Jaki los czeka Carole i Abbasa? Czy ucieczka z piekła bezdusznej wojny do piekła bezdusznych przepisów i urzędów zakończy tułaczkę?

FOKSTROT

Nagrodzona Srebrnym Niedźwiedziem na 74. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji koprodukcja niemiecko-francusko-izraelska, według scenariusza reżysera z polskim paszportem Samuela Maoza.

Pewnego dnia, izraelskie małżeństwo, Michael i Daphna Feldmannowie zostają zdruzgotani niespodziewaną wiadomością o śmierci ich syna Jonathana podczas służby na posterunku wojskowym. Z biegiem czasu Michael staje się coraz bardziej sfrustrowany niekończącymi się wizytami całej armii krewnych i biurokratów składających nieszczere kondolencje. Podczas gdy jego żona przeżywa żałobę w ciszy i spokoju, Michael wpada w spiralę gniewu, który przybiera coraz bardziej absurdalne rozmiary – analogicznie do surrealistycznych doświadczeń wojennych jego syna…

NEAPOL SPOWITY TAJEMNICĄ
Zmysłowy i niepokojący film noir autorstwa wielokrotnie nagradzanego włoskiego reżysera tureckiego pochodzenia Ferzana Özpetka, znanego z takich dzieł jak „Mine vaganti. O miłości i makaronach”, „Okna”, „On, ona i on” czy „Noc w haremie”.

Podczas okultystycznej neapolitańskiej ceremonii w domu swojej ciotki, lekarka patolożka Adriana zostaje uwiedziona przez przystojnego Andreę. Oboje spędzają upojną noc w mieszkaniu kobiety. Rankiem Andrea prosi Adrianę o ponowne spotkanie, jednak ta się nie zgadza. Następnego dnia, ku swemu przerażeniu, Adriana odkrywa, że zamordowany młody człowiek, którego sekcję zwłok ma przeprowadzić, to… Andrea. Na dodatek dowiaduje się od inspektorów policji, że Andrea posiadał jej nagie zdjęcia. Wkrótce potem patolożka postanawia na własną rękę zbadać okoliczności tajemniczej i brutalnej śmierci Andrei. W tym samym czasie w mieście pojawia się człowiek, który wygląda dokładnie tak jak Andrea…

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny