Jedną z metod, jakie stosują oszuści, jest spoofing, czyli podszywanie się na przykład pod pracownika infolinii bankowej. Tak było w przypadku 41-letniej białostoczanki, do której zadzwonili oszuści.
Na jej telefonie wyświetlił się numer telefonu infolinii bankowej. Dzwoniący mężczyzna przedstawił się jako pracownik banku i oświadczył, że ktoś chce przelać pieniądze z jej konta. Rozmówca próbował potwierdzić tą transakcję. 41-latka zaprzeczyła, aby wykonywała jakikolwiek przelew. Wówczas usłyszała, że zostanie przełączona do działu technicznego.
Czytaj też:
Kolejny rozmówca nakłonił kobietę, do przelania pieniędzy na inne konto. Tłumaczył, że tylko tam będą bezpieczne. Oszust dodał, że cała kwota wróci do 41-latka późnym popołudniem.
- Kobieta za namową mężczyzny zainstalowała oprogramowanie mające na celu ochrony jej pieniędzy. Niestety aplikacja ta okazała się oprogramowaniem do zdalnej obsługi urządzenia i umożliwiła oszustom dostęp do loginu i hasła. Chwilę później z konta 41-latki zniknęło blisko 9 tysięcy złotych - informuje aspirant Katarzyna Molska-Zarzecka z Komendy Miejskiej Policji w Białymstoku.
Zobacz także:
Policjanci apelują o rozsądek przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych. Przypominają, że bezwzględnie należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby oraz cel kontaktu. Nie należy również ulegać namowom rozmówcy o zainstalowanie na swoim telefonie, tablecie czy komputerze jakichkolwiek programów czy aplikacji.
Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?