MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jagiellonia zareklamowała Białystok za 120 mln złotych

(ab)
Na 40 tysiącach stron Jagiellonia udowadnia miastu, że dobrze wydała pieniądze, które przekazało klubowi na promocję. Wczoraj Agnieszka Syczewska i Mariusz Jurczewski zaprezentowali raport, przygotowany przez firmę Pentagon Research.
Na 40 tysiącach stron Jagiellonia udowadnia miastu, że dobrze wydała pieniądze, które przekazało klubowi na promocję. Wczoraj Agnieszka Syczewska i Mariusz Jurczewski zaprezentowali raport, przygotowany przez firmę Pentagon Research. Wojciech Oksztol
Eksperci oszacowali wartość ubiegłorocznej promocji Białegostoku przez drużynę żółto-czerwonych

W sumie to 40 tomów, z których każdy liczy po tysiąc stron - tak wygląda raport efektywności promocji Białegostoku przez Jagiellonię. Został przygotowany na zlecenie klubu.

Raport zawiera wydruki i zdjęcia informacji, które ukazały się w ubiegłym roku w prasie, internecie i telewizji. Gdyby magistrat sam miał wydać pieniądze, aby uzyskać taki efekt promocyjny, to zdaniem ekspertów musiałby wyłożyć około 120 milionów złotych.

W ubiegłym roku z kasy miasta klub dostał zaś 1,7 miliona złotych. W zamian za to organizował mecze, imprezy i festyny dla mieszkańców, spotkania z dziećmi i młodzieżą. Logo Białegostoku znajdowało się też z tyłu reprezentacyjnych koszulek zawodników oraz we wszystkich materiałach promocyjnych.

Jagiellonia, jako pierwszy klub w Polsce, zdecydowała się zlecić przygotowanie takiego raportu. Chciała w ten sposób wywiązać się z podpisanej z magistratem umowy. - Mamy obowiązek raportowania i wykazania usług, wykonanych na rzecz miasta - mówi Agnieszka Syczewska, rzeczniczka prasowa Jagiellonii Białystok.

W tym roku do kasy klubu z budżetu Białegostoku trafi 3,2 miliona złotych. Za to miasto może liczyć na szerszą promocję u sportowców - jego logo znajdzie się nie tylko z tyłu koszulek, ale także na przodzie i rękawach. Do tego dojdą emblematy na strojach treningowych i więcej reklam, umieszczonych na płycie boiska.

To czwarta z kolei tego typu umowa, którą Jagiellonia podpisała z magistratem.

- Cenimy sobie współpracę z miastem i liczymy, że nasze działania wpłyną korzystnie na jego wizerunek - mówi Mariusz Jurczewski, dyrektor marketingu Jagiellonii.

Teraz raport trafi do magistratu. Klub zapowiada, że w styczniu przyszłego roku przygotuje następny.

Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny