– Jeżeli pociąg kategorii Intercity opóźni się minimum o godzinę, pasażer będzie miał prawo do rekompensaty w wysokości 25 procent opłaty za przejazd – mówi Beata Czemerajda z Biura Komunikacji Korporacyjnej PKP Intercity SA. – Jeśli zaś opóźnienie wyniesie minimum 2 godziny, jej wysokość wzrośnie do 50 procent opłaty za przejazd.
Pasażer opóźnionego pociągu otrzyma jeszcze w nim lub w centrum obsługi klienta poświadczony przez pracownika PKP Intercity druk, który po wypełnieniu i dołączeniu biletu będzie mógł przesłać pocztą na jeden z podanych na nim adresów lub zostawić w centrum obsługi klienta. Na jego złożenie pasażer ma 2 miesiące od przejazdu. Przewoźnik jest zobowiązany, by go rozpatrzyć w ciągu miesiąca.
Wczoraj rząd zdecydował, że nie będzie na razie odszkodowań pieniężnych dla pasażerów za opóźnienia pociągów. Odszkodowania gwarantuje unijne prawo, ale Rada Ministrów czasowo zwolniła przewoźników pasażerskich z obowiązku ich wypłacania.
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?