Do Białegostoku na zakupy przyjeżdża mnóstwo ludzi z Białorusi - mówi Mateusz Markowski. I opowiada, jak zauważył niszę na białostockim rynku i postanowił ją zagospodarować. - Białorusini chcą robić zakupy nie tylko w galeriach handlowych. Jednak potrzebnych im towarów w innych sklepach szukali po omacku. Oczywiście, opinii o sklepach szukali na forach internetowych, ofert w darmowych gazetkach reklamowych. Ale nie znalazłem narzędzia, które w fajny sposób dawałoby możliwość sklepom, restauracjom, hotelom prezentacji swojej oferty - tłumaczy.
Pan Mateusz postanowił takie narzędzie stworzyć. W ramach firmy, którą prowadził, uruchomił portal internetowy: Torgovyi.com. We współpracy z izbą celną i urzędem skarbowym napisał porady i dla sklepów, i dla klientów z Białorusi, m.in. o tym, jak zdobyć wizę, uniknąć kolejek, rozliczyć się z Tax Free, podpowiada, jakie są procedury przewozu zakupionych towarów. Zatrudnił przedstawiciela swojej firmy na Białorusi, który dba tam o promocję portalu, ale sprawdza też, czego potrzebują klienci zza wschodniej granicy, jakich promocji szukają.
- Mamy też ofertę dla białostockich sklepów, które mogą na portalu zamieścić swoją wizytówkę i zaprezentować promocje - mówi pan Mateusz.
Ułatwień dla klientów ze Wschodu jeszcze więcej. Jeśli klikną w opcję: umów się na zakupy, na ekranie monitora pojawia się okienko, gdzie można zadać pytania obsłudze konkretnego sklepu. Jest ona automatycznie tłumaczona na język polski.
- Gdy sprzedawcy sprawdzą, czy potrzebny towar, mogą w ten sam sposób odpisać klientowi i umówić się na odbiór. Ale mogą też poprosić naszego administratora o zredagowanie odpowiedzi w języku rosyjskim. Ta usługa jest bezpłatna dla firm, które się u nas rejestrują - dodaje pan Mateusz.
Rady dla początkujących
- Trzeba mieć bardzo sprecyzowany, rozpisany na czynniki pierwsze pomysł. Ustalić budżet, a potem stawiać sobie cele.
- Zbadaj rynek i sprawdź, czy będzie zapotrzebowanie na twój produkt czy usługi i jaka jest konkurencja.
- Jeśli pomysł się nie sprawdza, zrezygnuj z niego w odpowiednim momencie. Inaczej za dużo stracisz.
Im się udało - to cykl w "Kurierze Porannym", w którym prezentujemy ciekawych ludzi, którzy zdecydowali się na własną działalność i osiągnęli sukces.
Kontakt: tel. 85 748 96 59, e-mail: [email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?