Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Havo w sieci Partner - więcej towaru w lepszej cenie

Maryla Pawlak-Żalikowska [email protected]
Pokazanie sklepów Havo pod wspólnym logo grupy Partner poskutkowało wzmocnieniem reklamy przy obniżeniu jej kosztów
Pokazanie sklepów Havo pod wspólnym logo grupy Partner poskutkowało wzmocnieniem reklamy przy obniżeniu jej kosztów
Żeby wytrzymać ogromną konkurencję na rynku agd i rtv, nie tylko zrestrukturyzowali spółkę, znajdując sobie nowego, silnego partnera. Postawili też na najbardziej innowacyjne narzędzia sprzedaży, logistyki, zarządzania. Oswajają klientów z nowoczesnością towaru, który sprzedają i szkolą się sami.

Dla sklepów detalicznych rok 2008 był rokiem zmiany marki – z Sieci Sklepów ElDom na Sieć Sklepów Partner Agd Rtv. Grupa Partner jest wspólnym przedsięwzięciem największych polskich dystrybutorów sprzętu agd i rtv. Obecnie dysponuje siecią ponad 300 sklepów.

Konsolidacja miała na celu skuteczną walkę z zachodnią konkurencją przez silną markę, wspólną politykę zakupową i planowanie marketingowe. Jednocześnie wszystkie należące do grupy firmy zachowały niezależność.

Rok 2008 to także rok kolejnej przeprowadzki firmy – obecnie zarówno jej siedziba, jak i centrum logistyczne (większe od poprzedniego o 10 tys. mkw.) znajdują się w białostockich Fastach.

Havo jest przede wszystkim hurtownią sprzętu rtv i agd, która coraz mocniej stawia na innowacyjność: w minionym roku m.in. usprawniła procesy logistyczne, dzięki modułowi MWS (Magazyn Wysokiego Składowania) systemu Softlab. Pozwala on na uzyskanie czytelnego obrazu wykorzystania powierzchni i ułożenia towarów.

Firma prowadzi też w czasie rzeczywistym monitoring złożonych przez klienta zamówień (czy jeszcze zajmuje się nimi księgowość, czy może towar jest już ładowany na samochód), co w sposób ewidentny wpływa na efektywność wykorzystania czasu klienta.

Szereg pracowników Havo uzyskało w roku 2009 Europejskie Certyfikaty Umiejętności Komputerowych.

Firma wykorzystuje też program Focus, służący do analizy oferty handlowej wszystkich sieci handlowych w Polsce i ma licencję na program E-opisy. To jedyna na polskim rynku usługa polegająca na kompleksowym dostarczaniu danych do sklepów, porównywarek, pasaży i serwisów internetowych. Umożliwia więc klientom internetu zdobycie informacji niezbędnej do podjęcia decyzji o zakupie.

Bo Havo handluje też w sieci. Od ponad trzech lat.

– Często klient szuka tej drogi – tłumaczy Artur Rynkiewicz, kierownik działu promocji Havo – bo w sieci w kilka sekund sprawdza ceny i opinie o produkcie. Wybiera najdogodniejszą formę płatności i transportu. Wszystko bez wychodzenia z domu.

Konsekwencją stawiania na nowoczesność były także ubiegłoroczne pierwsze targi Innowacje 2009, które zostały zorganizowane przez spółkę w Białymstoku. Podczas ich trwania zwiedzający mogli dowiedzieć się wszystkiego o najnowszych technologiach jakie są wykorzystywane przez największych producentów sprzętu agd i rtv na świecie, zarówno w drobnym sprzęcie domowym, jak i wielkich telewizorach plazmowych, czy pralkach i lodówkach.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny