Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Geek Girls Carrots w Białymstoku: o skutecznym PR w nowych mediach

(EW)
Katarzyna Stempniak organizuje białostockie spotkania GGC.
Katarzyna Stempniak organizuje białostockie spotkania GGC. Anatol Chomicz
O tym, jak zmienić swoje życie (i zacząć programować), jak stosować PR w nowych mediach (i dlaczego nie różni się on od „zwykłego” PR) oraz jak wygląda kampania marketingowa w grze komputerowej – tego (ale nie tylko) można było się dowiedzieć podczas wczorajszego spotkania Geek Girls Carrots w białostockiej Famie.

Geek Girl Carrots to spotkania społeczności kobiet, które kochają nowe technologie. Wydarzenia mają miejsce cyklicznie w 16 miastach w Polsce, w tym właśnie w Białymstoku.
- Jest to społeczność kobiet, ale oczywiście otwarta również na mężczyzn, którzy regularnie pojawiają się na naszych spotkaniach – mówi Katarzyna Stempniak, która organizuje białostockie spotkania GGC. 
Daleko nie szukając, partnerem wczorajszego spotkania (już 29.),  była bardzo męska w obsadzie agencja Galaktus PR.

A prelegentkami były: Agata Lisowska (junior front-end developer,Infinity Group), Agnieszka Nowak-Kozicka (właścicielka To do PR) oraz Anna Kostro (senior strategy planner, VML Poland
Anna Kostro opowiadała o kampanii produktowej przeprowadzonej w grze Minecraft. Agencja VML zbudowała w grze specjalny świat, w którym youtuberzy walczyli o reklamowany produkt. 
Dlaczego youtuberzy? Ponieważ kampania była skierowana do młodych odbiorców.
- A do nich nie trafia reklama w telewizji czy radiu – mówiła Anna Kostro. – Młodzi ludzie liczą się bardziej ze zdaniem rówieśników.
Z kolei Agnieszka Nowak-Kozicka przekonywała, że nie ma jakiegoś „innego”, „specjalnego” PR do stosowania w nowych mediach.

- PR jest jeden, inne są kanały komunikacji – mówiła. – Mamy też coraz więcej narzędzi, związanych z nowymi mediami. Ale musimy widzieć, gdzie są nasi odbiorcy.

Podkreślała też m.in. rosnące znaczenie blogerów, którzy coraz częściej są ujmowani w planowaniu strategii marketingowych. 
Natomiast Agata Lisowska opowiedziała swoją historię przemiany z humanistki w programistkę i o tym, że inspiracja do zmiany w życiu przyszła do niej po jednym ze spotkań GGC.
- Pamiętam, że Kasia Stempniak powiedziała wtedy, że każdy z nas powinien się nauczyć kodować – mówiła. 
W zdobyciu nowych umiejętności i przebranżowieniu pomógł jej oczywiście Internet: m.in. darmowe kursy i specjalistyczne blogi. Wczoraj Agata przekonywała, że podobną drogę może przejść każdy. 

Rozmowa z Agatą Lisowską już wkrótce.  

karotki

Geek Girl Carrots to spotkania społeczności kobiet, które kochają nowe technologie.
 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny