Wyniki
Wyniki
Powiat białostocki:
- część humanistyczna - średnia 30 pkt.
- część matematyczno-przyrodnicza - 24,5 pkt.
Województwo podlaskie:
- część humanistyczna - 29,5 pkt.
- część matematyczno-przyrodnicza - 24,4 pkt.
Część humanistyczną w powiecie najlepiej zdali uczniowie z gm. Juchnowiec, a najsłabiej - z gm. Zawady.
W części mat.-przyr. najlepiej wypadli gimnazjaliści z gm. Juchnowiec Kościelny, najsłabiej - z gm. Tykocin.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łomży opublikowała wyniki ogólnopolskiego egzaminu, który uczniowie gimnazjum zdawali w kwietniu. Egzamin oceniał ich wiedzę z części humanistycznej i matematyczno-przyrodniczej. Maksymalnie można było zdobyć 100 pkt. (po 50 z każdej części).
Młodzież pisała też test z języka angielskiego.
Przystąpienie do egzaminu to warunek ukończenia szkoły. Jego wyniki są ważne, bo decydują, czy uczeń dostanie się do wymarzonej szkoły średniej.
Elżbieta Kozłowska, zastępca dyrektora w gimnazjum im. Ks. Wacława Rabczyńskiego w Wasilkowie, jest bardzo zadowolona z tego, jak zdali uczniowie. - Uzyskaliśmy wynik wyższy od średniej wojewódzkiej, czyli jesteśmy lepsi - podkreśla.
Z części humanistycznej uczniowie wasilkowskiego gimnazjum otrzymali średnio 33,03 pkt. (o 4 pkt. więcej niż średnia wojewódzka). Równie dobrze wypadła część matematyczno-przyrodnicza i językowa. W pierwszej uzyskali średnio 29,15 pkt., a w drugiej - 34,15 pkt.
- Jest znacznie lepiej niż przed rokiem - przekonuje Bożena Brzozowska, dyrektorka Zespołu Szkól w Poświętnem. - Z testu humanistycznego nasi wychowankowie uzyskali średnio 29,6 pkt. Nieźle wypadli z części matematyczno-przyrodniczej, a nieco trudności sprawił test z języka angielskiego.
Problem z testem miała też młodzież z Zespołu Szkół w Płonce Kościelnej (gmina Łapy).
- Jeden z naszych uczniów otrzymał z testu językowego maksymalną liczbę, czyli 50 punków - cieszy się dyrektorka Alicja Łapińska. - Z wyników innych przedmiotów też jesteśmy zadowoleni. Niektóre dzieci zdały na ponad 30, a inne na więcej niż 40 punktów.
Z danych OKE wynika, że w części humanistycznej podlascy gimnazjaliści nie mieli problemów z czytaniem tekstów. Słabiej wypadło tworzenie własnego tekstu.
Z kolei w części matematyczno-przyrodniczej uczniowie potrafili wyszukiwać i stosować informacje. Kłopoty sprawiało im opisywanie faktów i stosowanie wiedzy.
- Wnioski posłużą nam do dalszej pracy. To wskazówka na co kłaść większy nacisk podczas powtórek - zapewnia Grażyna Dubrowska, z gimnazjum w Czarnej Białostockiej.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?