Zajęcia z treningu kontroli złości, proszenia o pomoc, asertywności, do tego mini warsztaty kulinarne, organizowane w siedzibie stowarzyszenia, wyprawy na sanki, lepienie bałwana, granie w planszówki – mali podopieczni białostockiego Stowarzyszenia Pomocy Rodzinie „Droga” każde ferie mają zorganizowane tak, by nie było nudno. I by dobrze i mądrze wypocząć.
Obowiązuje też zasada, że podczas zajęć nie ma telefonów. Dlatego wszystkie dzieciaki już rano oddają je na przechowanie wychowawcy. – Stawiamy na relacje, na bycie ze sobą. Na to, by rozmawiać z drugim człowiekiem, by nie siedzieć „w telefonach” – mówi Katarzyna Tiuryn.
Na niektóre aktywności potrzebne są dodatkowe pieniądze – i to wcale niemałe, biorąc pod uwagę, że w czasie ferii do Drogi codziennie przychodzi około 90 dzieciaków. W tym roku mogły liczyć np. na wyprawę na pizzę, do kina, do muzeum czy do Strefy Wysokich Lotów, do teatru, na warsztaty lepienia z gliny (okazało się, że w grupie podopiecznych jest sporo artystów), na basen.
Nie ma wątpliwości, że takie ferie możliwe były dzięki pomocy darczyńców, którzy wzięli udział w akcji „Zaprzęg Świętego Mikołaja”. To coroczna inicjatywa „Kuriera Porannego” i „Gazety Współczesnej”. Prosimy w niej na co dzień z nami współpracujące firmy, by za naszym pośrednictwem wsparły podopiecznych Drogi (podobną akcję prowadzimy również latem – wtedy zbieramy na wakacyjny wypoczynek). My za pomoc dziękujemy publikowaniem na naszych łamach zaprzęgu Świętego Mikołaja. W środku każdych saneczek umieszczamy logo jednego darczyńców.
Tym razem „Zaprzęg Świętego Mikołaja” ciągnął aż 50 saneczek z logówkami 40 firm, które wsparły akcję. Najbardziej aktywne firmy to: Amix, Ireneusz Kozłowski, SOT, Mila Design, AW Narzędzia, Bank Spółdzielczy w Białymstoku, Elem, Biaform, RS Budownictwo, Rogowski Development.
Podlaskie firmy, które wspierają akcję to:
PARTNERZY OGÓLNOPOLSCY
Partnerem ogólnopolskim naszej akcji jest Muszynianka sp. z o.o., producent naturalnej wody mineralnej „Muszynianka - polska firma z wieloletnią historią i tradycją. Firma od lat realizuje strategię społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).
Firma aktywnie wspiera lokalne społeczności poprzez projekty edukacyjne, kulturalne, a także sportowe.
Ponadto angażuje się w ochronę środowiska, podejmując działania mające na celu zrównoważony rozwój i redukcje wpływu na ekosystem.
Partnerem Ogólnopolskim akcji ,,Zaprzęg Świętego Mikołaja’’ jest Bank Pekao S.A., który jest jedną z największych inwestycji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z 310 mld zł aktywów. Bank Pekao obsługuje ponad 6,6 mln klientów.
Międzynarodowe grono ekspertów doceniło strategiczne podejście banku do prowadzenia działalności, a także rozwiązania wprowadzane w zakresie cyfryzacji, takie jak m.in. Omnibank CRM. Bank Pekao S.A. uhonorowany został prestiżowym tytułem „Bank of The Year 2023 in Poland” przyznawanym przez jeden z najważniejszych tytułów branży finansowej – miesięcznik The Banker należący do grupy The Financial Times.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?