Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował to, że spółka Amson nie informowała pisemnie swoich klientów o zmianie cen. Robiła to jedynie na stronach internetowych.
- W przypadku zmiany istotnych warunków umowy, którym jest m.in. cena, konsument powinien być o tym poinformowany pisemnie i mieć zagwarantowane prawo do wypowiedzenia umowy. Zamieszczenie informacji o nowych opłatach w Internecie nie gwarantuje tego, że konsument się z nimi zapozna - zauważył UOKiK.
Kontrolerzy zakwestionowali także jedną z klauzul zawartych w umowie: "Amson Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za awarie przesyłu danych spowodowane poza siecią osiedlowa w szczególności na łączach sieci innych operatorów zewnętrznych".
Dlatego prezes urzędu nałożyła na przedsiębiorcę karę w wysokości 11 054 zł. Decyzja jednak nie jest ostateczna. Spółka może się jeszcze od niej odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Zgodnie z prawem, zabronione jest stosowanie postanowień wpisanych do rejestru klauzul niedozwolonych. Jeśli przedsiębiorcy mimo to je stosują, UOKiK może wszcząć postępowanie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów i w konsekwencji nałożyć na przedsiębiorcę karę w wysokości do 10 procent ubiegłorocznego przychodu.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?