Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czary mary, czyli biznes z wróżką lub wróżenie dla biznesu

Agata Sawczenko [email protected] tel. 85 748 96 59
Czy Polacy wierzą we wróżby?
Czy Polacy wierzą we wróżby?
Ezoteryka się opłaca. W ostatnim czasie jest duże zapotrzebowanie na wiedzę duchową. Ludzie potrzebują pretekstu, by zacząć pozytywnie myśleć – mówi Łukasz Kierus, szef księgarni ezoterycznej CzaryMary.pl. Przedsiębiorcy odpowiadają na to zapotrzebowanie.

Cyganka wróżąca na ulicy, wróżka w centrum miasta, do której chodziły niemal wszystkie dziewczyny z Białegostoku – to już przeżytek. Dziś wróżka nie potrzebuje kryształowej kuli, ogłasza się w internecie i uczestniczy w spotkaniach firmowych.

Analiza związków partnerskich, przepowiadanie przyszłości, pokazanie rozwiązań trudnych spraw, zdejmowanie klątwy – tym oczywiście współczesne wróżki zajmują się. Jednak coraz częściej klienci proszą je o to, by wybrały najlepszy dzień na otwarcie firmy, sprawdziły, czy nazwa przedsiębiorstwa jest szczęśliwa, proszą o radę przy wybieraniu wspólników.

Wróżka Agnieszka Bruzgo ma profesjonalną stronę internetową. Wróży z kart tarota, pomaga rozwiązywać problemy, ale też uzdrawia holistycznie – również na odległość. Za półtorej godny żąda 150 zł. Jeśli czas wizyty przekroczy dwie godziny, cena podskakuje do 200 zł.

Inna wróżka, która oprócz ezoteryki zajmuje się również prowadzeniem szkoleń z samorozwoju, dobrego planowania i wizerunku przyznaje, że również zdarza jej się wróżyć przez telefon, bo ma klientów również spoza Białegostoku. Bywa też zapraszana na imprezy firmowe.

– Ale wtedy każdy traktuje mnie raczej z przymróżeniem oka – mówi.

Białostocki rynek ezoteryczny to jednak nie tylko spotkania sam na sam z wróżką. To sprzedaż i druk książek i mnóstwa akcesoriów, bez których żaden miłośnik ezoteryki nie może się obejść: amuletów, kart, kadzidełek itp. Jednak sklepów stacjonarnych w tej branży w Białymstoku jak na lekarstwo. Wszyscy stawiają na internet. Dzięki sieci nie trzeba ograniczać się tylko do mieszkańców Białegostoku, ale można zdobywać klientów z całego świata.

Na otworzenie swojej firmy Emilia Wierzbicka wzięła dotację z Unii Europejskiej. Prowadziła ją dwa lata.

– Ezoteryka to branża rozwojowa – nie ma wątpliwości. – Ale trzeba w nią inwestować. Sprzedałam ją.

Lepiej na rynku radzą sobie prawdziwi pasjonaci ezoteryki.

– Ezoteryką interesuję się od ponad 15 lat. Firma wyrosła więc na bazie moich zainteresowań – mówi Łukasz Kierus, właściciel m.in. portalu CzaryMary.pl. 13 lat temu założył swoją stronę internetową. Pisał tam o magii, okultyźmie, odmiennnych stanach świadomości i podróżach astralnych.

Firmę założył siedem lat temu: sam, we własnym mieszkaniu.

– Wiedziałem, że mi się uda. Miałem już przecież renomę wśród internautów – mówi.

Dlatego niedługo po otwarciu dołączyła do niego Monika Burzyńska. A już rok później zastanawiali się nad zatrudnieniem ludzi i wynajęciem siedziby. Dziś zatrudniają 15 osób i zajmują 1500 mkw. Mają klientów z całego świata. Z innymi wygrywają tym, że u nich klient to nie tylko ten, kto kupuje. Na ich stronach jest mnóstwo bezpłatnych informacji.

Pan Łukasz przyznaje, że magiczny biznes się opłaca.

– Jest duże zapotrzebowanie na wiedzę duchową – mówi. – Ludzie potrzebują pretekstu, by zacząć pozytywnie myśleć. To im daje nadzieję na inne życie niż prowadzą – takie pełniejsze, szczęśliwsze.

Prawdziwe ezoteryczne imperium ma Janusz Nawrocki, właściciel Studia Astropsychologii. Wydaje książki, sprzedaje je, ma sklep z akcesoriami i strony internetowe oraz szkoły w całej Polsce. Startował w 1992 roku. Dziś zatrudnia na etacie 20 osób, autorów książek ma kilkuset, wykładowców kilkudziesięciu.

Jacek Sochacki, psycholog Na wróżki, amulety, książki ezoteryczne ludzie wydają pieniądze od niepamiętnych czasów. Bo żeby z grubsza popatrzeć, to los człowieka jest taki: rodzi się, żyje i umiera. I właściwie wiarygodnych relacji, co się dzieje po śmierci, to mamy niewiele. Całe życie zbudowane jest na niepewności, takiego bardziej przewidywania, nadziei na jutro, niż materialnych podstaw.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny