Przeładowane ciężarówki to główna przyczyna złego stanu podlaskich dróg. Przejazd jednego samochodu ciężarowego o nacisku 100 kN/oś znaczy dla nawierzchni jezdni tyle, co przejazd 160 tys. samochodów osobowych.
Natomiast pojazd ciężarowy o nacisku dwukrotnie większym, tj. 200 kN/oś, powoduje 16-krotnie większe zniszczenie nawierzchni drogi.
Nowe zatoki do kontroli i ważenia pojazdów pojawiły się przy podlaskich drogach krajowych:
1) Przy drodze krajowej nr 8 (Warszawa - Białystok - Augustów - Suwałki):
- Wyszomierz Wielki - strona prawa
- Zambrzyce Króle - strona prawa
- Suchowola - strona prawa
2) Przy drodze krajowej nr 19 (Białystok - Lublin):
- Siemiatycze - prawa strona
3) Przy drodze krajowej nr 61 (Łomża - Augustów) :
- Świdry - strona lewa - doposażenie istniejącego stanowiska
- Grajewo - strona lewa
- Bełda - strona prawa
4) Przy drodze krajowej nr 65 (Ełk - Białystok):
Mońki - strona lewa
Białostocki oddział GDDKiA na budowę tych stanowisk wydał milion złotych.
Kolejne stanowisko z wagą powstaje w miejscowości Koszarówka (na drodze Ełk - Białystok). Drogowcy w planach mają również budowę stanowisk w Ostrówku (na trasie Białystok - Augustów) oraz Osipach (na trasie Bielsk Podlaski - Zambrów).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?