Porozumienie przynosi już zresztą pierwsze efekty.
Tuż przed świętami, studenci – członkowie kół naukowych - w trakcie wizyty studyjnej, mieli okazję poznać zakład niemal od podszewki. Dodatkowo zaś, kilkoro świeżo upieczonych absolwentów PB odbywa właśnie kilkumiesięczny staż.
Zdaniem Joanny Awieruszko, menedżera HR w Chesapeake Białystok umowa jest de facto jedynie sformalizowaniem działań, które już od pewnego czasu firma podejmuje w kooperacji z Politechniką. Współpraca z uczelniami to ważny element w strategii działalności spółki, która wpisuje się w jej politykę oraz filozofię. Zaznacza, że firma przywiązuje wyjątkową uwagę do wspierania ambicji młodych ludzi, którzy w ten sposób zyskują okazję na ciekawy start w życie zawodowe.
- Mamy już bogate doświadczenie w kontaktach z uczelnią, ale dotychczasowe przedsięwzięcia nie miały oficjalnego charakteru. Teraz, dzięki umowie w precyzyjny sposób wskazaliśmy obszary wzajemnych zainteresowań i kooperacji. Jesteśmy przekonani, że przede wszystkim skorzystają z tego studenci, dla których możliwość kontaktów z firmą wchodzącą w skład międzynarodowego koncernu to szansa na rozwój, a być może i karierę.
W planach jest pogłębianie tych relacji, w postaci m.in. organizacji spotkań specjalistów z Chesapeake ze studentami czy umożliwienie im rozwiązywania zaawansowanych case-study's opartych na działalności firmy.
Opinię tę podziela dr Agnieszka Lulewicz – Sas, z Wydziału Zarządzania Politechniki Białostockiej. Jej zdaniem umowa z Chesapeake to szansa dla studentów na rozbudowywanie ich kompetencji, poszerzanie wiedzy ale przede wszystkim umiejętności praktycznych. Okazja do bliskiej kooperacji z międzynarodową firmą powinna istotnie wpłynąć również na ich motywację.
- Chesapeake stał się ważnym partnerem wydziału. Oprócz przedsięwzięć skierowanych do studentów, w perspektywie mamy również podejmowanie wspólnych projektów badawczych. To obiecujące założenia, bo zyskać na tym może także nasza kadra naukowa i wydział.
Porozumienie jest doskonałym przykładem, że nauka i biznes nie dość, że mogą, to powinny blisko ze sobą współdziałać z korzyścią dla obu stron
– mówi dr Lulewicz – Sas.
Przedmiotem współpracy są m.in. realizacja wspólnych projektów badawczo-rozwojowych oraz wymiana doświadczeń, doradztwo naukowo-badawcze, konsultacje techniczne, technologiczne i ekonomiczne, organizacja konferencji i seminariów, organizacja seminariów naukowych, wykładów tematycznych, konkursów na prace dyplomowe, wycieczek dydaktycznych, praktyk dyplomowych i staży studentom oraz absolwentom.
Joanna Awieruszko z Chesapeake Białystok przypomina, że na staż w Chesapeake Białystok mogą liczyć studenci oraz absolwenci biegle posługujący się językiem angielskim, którzy mają zarazem ambicję budowania swojej przyszłej kariery zawodowej w strukturach nowoczesnej, międzynarodowej korporacji. Aktualne ogłoszenia dotyczące trwającego naboru można znaleźć na stronie internetowej firmy.
Chesapeake Białystok z siedzibą w Zaściankach (województwo podlaskie),
to drukarnia offsetowa wytwarzająca opakowania i etykiety dla produktów kategorii premium. Powstał na bazie działającej od 1989 roku drukarni Cezar. Od 2010 roku spółka należy do międzynarodowej grupy Chesapeake (Wielka Brytania), w skład której wchodzą 37 zakłady w Europie, Azji i Stanach Zjednoczonych.Grupa zatrudnia ponad 4 800 pracowników, a w 2012 roku globalne obroty przekroczyły 650 milionów Euro. Od 2013 roku jej właścicielem jest fundusz inwestycyjny Grupa Carlyle.W Chesapeake Białystok pracuje ok 300 osób, z czego niemal połowę stanowią kobiety (stanowiska kierownicze i produkcja). Spółka posiada trzy zakłady znajdujące się w Białymstoku i na terenie gminy Supraśl (Zaścianki, Sobolewo).W ofercie znajdują się: opakowania typu Premium, ulotki do leków i kosmetyków, papierowe etykiety wysokoprzetworzone WGL, etykiety samoprzylepne SAL, etykiety foliowe IML. Produkty dedykowane są dla branż: kosmetycznej, farmaceutycznej, alkoholowej, spożywczej i chemicznej.Kluczowe marki obsługiwane przez Chesapeake Białystok to: L’Oreal Paris, Nivea, Ballantine's, Chivas Regal, Żubrówka, Lindt, Davidoff, Aquafresh, Magnat, Lisner i Zielona Budka. Chesapeake Białystok dysponuje drukarskimi maszynami arkuszowymi i rolowymi, w technologiach offsetowych, flexo, sitodrukowych a także pełnym wyposażeniem w maszyny uszlachetniające.Produkty drukarni były wielokrotnie nagradzane w najważniejszych konkursach branżowych w kraju i zagranicą (Złoty i Diamentowy Gryf, Art of Packing Grand Prix, Pro-Carton ECMA Award).
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?