Tradycyjnie już, zainteresowanie wyprzedażami jest bardzo duże – przyznaje Monika Maksimczyk, kierownik sklepu GreenPoint w Centrum Handlowym Auchan. – Już po świętach zaczęło przybywać kupujących. Niektórzy klienci, już od momentu wejścia nowych kolekcji, czekają na przeceny i wyprzedaże.
Choć z promocji korzystają w większości ludzie młodzi, to trend kupowania na wyprzedażach posezonowych zaczyna mocno zarysowywać się również wśród starszych klientów.
Sprzedawcy doskonale wiedzą, jak zwabić do siebie jak najwięcej kupujących.
– Towary przecenione są specjalnie oznakowane i eksponowane, więc klienci nie mają problemu z ich znalezieniem – mówi Danuta Polkowska, zastępca kierownika salonu CCC w Galerii Podlaskiej. – Obecnie obniżki w naszym sklepie sięgają nawet 70 procent.
Zobacz także. Zakupy są jak grypa
Jak się okazuje, cena na wyprzedaży odgrywa znaczącą rolę. Niekiedy na dalszy plan schodzi nawet jakość i wykończenie towaru, co w przypadku zwyczajnych zakupów, zwłaszcza produktów oryginalnych, odgrywa znaczącą rolę.
Jednak, jak przyznaje większość sprzedawców, wyprzedaże i promocje mają na celu nie tyle pozbycie się nieaktualnych już kolekcji, ale przede wszystkim zdobycie jak największej liczby klientów, a zwłaszcza zawartości ich portfeli. – Bardzo często bywa tak, że klientka zamierza kupić na przykład tylko bluzkę, a my celowo nakłaniamy ją do zakupu drugiego produktu czy dodatków po tzw. atrakcyjnej cenie – przyznaje Katarzyna Doroszko, sprzedawczyni w sklepie odzieżowym w Alfie Centrum w Białymstoku. – Albo na przykład informujemy klienta, że jeśli kupi dwa produkty, trzeci otrzymuje za złotówkę. Większość ulega i korzysta z promocji.
Opinia
Jarosław Brzozowski, miejski rzecznik konsumentów w Białymstoku:
W Polsce nie mamy szczegółowo określonego czasu wyprzedaży. Przeważnie są dwa terminy: na koniec sezonu zimowego i letniego. Oczywiście warto z nich korzystać, bo ceny są atrakcyjne, a uprawnienia do reklamacji mamy takie, jak w przypadku normalnego zakupu. Zanim jednak zdecydujemy się na zakupy, zwłaszcza sprzętu elektronicznego, warto sprawdzić w innych sklepach, czy towar jest rzeczywiście w korzystnej cenie. Bywają przypadki, że sprzedawcy celowo podnoszą cenę, aby następnie zrobić obniżkę i promować ją jako promocję.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?